جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محفوظی

حوزه استاد حوزه خاطرنشان ساخت: امروز تلاش های بسیاری انجام و کتاب های بسیاری درباره مهدویت به رشته تحریر در آمده که جای تقدیر دارد؛ اما باید کتابی جامع و کامل در این خصوص تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله محفوظی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولین ستاد شعبانیه استان قم اظهار داشتند: جمع آوری روایات مختص به حضرت ولی عصر(عج) در قالب یک کتاب جامع و کامل، کاری مهم است که باید انجام شود.

وی ابراز داشت: حدود 30 سال قبل با چند نفر از دوستان همچون آیات مهدوی کنی، محمدی گیلانی و ... برنامه ای بر جمع آوری روایات مختص به امام زمان(عج) داشتیم که بخشی از این احادیث جمع آوری و بررسی شد.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: امروز تلاش های بسیاری انجام شده و کتاب های بسیاری درباره مهدویت به رشته تحریر در آمده که جای تقدیر دارد؛ اما باید کتابی جامع و کامل در این خصوص تدوین شود.

آیت الله محفوظی تصریح کرد: در کتب اربعه شیعه اعم از تهذیب، استبصار، کافی و من لا یحضره الفقیه روایات بسیاری درباره حضرت مهدی(عج) آمده؛ ولی کامل نیست و احادیث بیشتری وجود دارد.

وی با تأکید بر تدوین سیره ائمه معصومین(ع) به صورت جامع، اظهار داشت: درباره سیره نبوی(ص) کتاب های بسیاری به رشته تحریر درآمده؛ چراکه شیعه و سنی در آن سهیم هستند؛ اما درباره معصومین(ع) باید کارهای بیشتری صورت بپذیرد.

این استاد حوزه یادآور شد: مسئله مهدویت از مسائل کلامی است که باید در این موضوع درباره آن بحث شود.

آیت الله محفوظی ابراز داشت: در روایات آمده است که یکی از احتمالات قوی درباره شب قدر، شب نیمه شعبان است که باید به آن توجه کرد و اعمال آن را به جای آورد.

وی با اشاره به روایات پیامبر(ص)، «افضل اعمال امتی، انتظار الفرج»، خاطرنشان ساخت: باید در مقام عمل خود را برای انتظار آن حضرت آماده کنیم.

این استاد حوزه با بیان این مطلب که انتظار الفرج به معنای عدم انجام گناه در جامعه است، تصریح کرد: آیا امروز جامعه آماده تشریف فرمایی حضرت است؟ آیا گناه از میان ما رفته است؟ آیا ما آماده حضور ایشان هستیم؟

آیت الله محفوظی بیان داشت: امروز حضرت حجت(عج) مظلوم است؛ چراکه گناه در جامعه وجود دارد.

این استاد حوزه در پایان با تأکید بر اینکه باید خود را برای ظهور حضرت حجت(عج) مهیا کنیم، ابراز داشت: چراکه با چراغ، چراغ گفتن، اتاقی روشن نخواهد شد.دیدن امام زمان (عج) تلاش می خواهد؛ پس باید با عدم گناه، خود را آماده حضور ایشان کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha