پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 350710
۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
یعقوب عبداللهی

حوزه/ معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان این که ترویج سبک زندگی اسلامی باید مبتنی بر مبانی قرآنی باشد، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی از برنامه های جدی دستگاه قضاست.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام یعقوب عبدالهی، در نشست رابطان فرهنگی دادگستری استان قزوین با بیان این مطلب، گفت: دستگاه قضائی به فعالیت های فرهنگی و بحث‌های اخلاقی نیاز دارد؛ زیرا به لحاظ شرعی و قانونی قدرتی در اختیار قضات قرار داده شده که آنها با کار فرهنگی دینی در برابر این قدرت، به واسطه معارف و فرهنگی دینی محافظت می شوند.

وی با اشاره به این که اهميت فرهنگ براي همگان روشن شده و اكثر علماي اجتماعي به تأثيرات آن بر ساير جنبه هاي حيات بشري توجه كرده اند، ابراز داشت: امروز جامعه نیازمند برنامه های جریان ساز در حوزه فرهنگ دینی بوده و تشکیل اتاق فکر برای رصد و طراحی مسائل فرهنگی و مقابله با هجمه های فرهنگی ضروری است.

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: برای پیشرفت در حوزه های مختلف باید استعدادها و توانمندی ها را شناسایی کنیم که در این راستا اجرای برنامه های فرهنگی بسیار موثر است.

حجت الاسلام عبدالهی با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه اظهارداشت: ترویج فرهنگ قرآنی یکی از برنامه های جدی است که در دستگاه قضا پیگیری می شود چراکه سبک زندگی ما قرآنی نیست و از این رو نیاز داریم که فرهنگ قرآنی را در زندگی خود بیشتر ترویج دهیم.

وی یادآورشد: از جمله فعالیت‌های قرآنی که در سال 94 در دستور کار معاونت فرهنگی قرار دارد حضور اعضای خانواده و فرزندان کارکنان دستگاه قضا در مسابقات با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در بستر خانواده‌ها است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha