جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز آسیبی که جهان می بیند از افراط گرایی است که هم اسلام و هم مسیحیت هر دو با هم از آن آسیب می بینند؛ لذا باید هرچه زود تر شاهد اقدام عملی در جهت مبارزه با این تفکرات باشیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری، امروز در دیدار لئو بوکاردی سفیر واتیکان در ایران که در دفتر مدیر حوزه های علمیه  در قم  برگزار شد، به تبیین اهمیت گفتگو و تعامل رهبران ادیان و ضرورت اتحاد و همدلی آنان در مقابله با استکبار پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به وضعیت حوزه علمیه قم به عنوان بزرگترین مرکز دینی جهان اسلام گفت: امروز در کشور ما هزاران نفر مرد و زن مشغول تحصیل علوم دینی هستند و این سابقه هزار ساله دارد؛ و درس هایی که طلاب

می آموزند در راستای انجام رسالت الهی خود می باشد تا بتوانند هم خود بیاموزند و هم جوابگوی مشکلات جامعه باشند.

امام جمعه قم با تاکید بر آمادگی همه جانبه حوزه های علمیه در جهت گفتگوی بین ادیان خاطر نشان ساخت: حوزه های علمیه دارای ظرفیت علمی فراوانی است و همواره در طول تاریخ این آمادگی وجود داشته است که با روسای مکاتب ، ادیان و مذاهب گوناگون به گفتگو و تعامل بنشیند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: ما نیز با شما هم عقیده ایم که اگر بخواهیم در دنیا کاری کنیم و در جهت صلح ، امنیت و معنویت در سراسر جهان قدم برداریم، باید مسئولین ادیان و مذاهب با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند و با هم

مشکلات فراروی بشریت را چاره اندیشی کنند؛ چرا که امروز با دوجبهه خطرناک رو برو هستیم که این دوجبهه صلح و آرامش بشریت را نشانه گرفته است، نخست الحاد و دوم جبهه افراط گرایی که هم اسلام و هم چهره مسیحیت را مخدوش می کند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امروز آسیبی که جهان می بیند از افراط گرایی است که هم اسلام و هم مسیحیت هر دو با هم از آن آسیب می بینند؛ لذا باید هرچه زود تر شاهد اقدام عملی در جهت مبارزه با این تفکرات باشیم.

*صلح و عدالت دو شعار اسلام و مسیحیت

مدیر حوزه های علمیه صلح و عدالت را دو شعار اسلام و مسیحیت دانست و تاکید کرد: خوشبختانه هم اسلام و هم مسیحیت به دنبال صلح و عدالت هستند و مردم دنیا امروز به دنبال تحقق این دو شعار هستند؛ هم پیامبر اسلام دعوت به صلح ، عدالت و آرامش می کنند و هم حضرت مسیح(ع) چرا که اساسا پیامبران الهی مکمل یکدیگرند نه مقابل یکدیگر و ما به خاطر این ضرورت است که سالیان سال است بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  در سطح دولت و در سطح حوزه های علمیه شاهد گفتگوهای بین ادیانی هستیم  و تاکنون5گفتگوی بین شیعه و کاتولیک وجود داشته که توسط علمای حوزه در 5جلد کتاب به صورت انگلیسی چاپ شده است.

امام جمعه قم با اشاره به آموزه های قرآن مجید در دعوت اهل کتاب به کلمه توحید ابراز داشت:قرآن کریم حدود1400سال پیش فرموده،«ای اهل کتاب همه به گرد یک کلمه که توحید می باشد جمع شوید» و ما امروز نیز همان ندای قرآنی را مجددا تکرار می کنیم و امیدوارم دیدار امروز با شما مقدمه ای باشد جهت انجام دیدار های بعدی با بزرگان مسیحیت.

*نسل جوان از ما مطالبه جواب می کند

آیت الله حسینی بوشهری پاسخگویی به نسل جوان را مهم دانست و گفت: امروزه نسل جوان در جوامع  گوناگون هم از ما مطالبه جواب می کنند و هم از شما؛ لذا باید به گونه ای در جهت ترویج ایمان و اخلاق عمل کنیم که آنچه در کشور ایرلند و تجویز همجنسگرایی اتفاق افتاد در جای دیگر نیفتد و ما معتقدیم که باید تجدید نظر کلی در تبلیغ معارف دینی انجام دهیم؛ چرا که آنگونه که شایسته است در جهت ترویج و تبلیغ معارف الهی و دینی در جوامع توجه نشده است.

پاپ در قبال جنایات جنگی و کشتار مردم بی دفاع سکوت نکند

 معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عملکرد بد دولت های غربی در دوری مردم دنیا از معارف دینی و ایمانی را یک نقش مهم و برجسته عنوان کرد و افزود: عملکرد دولت های غربی باعث شده است که مردم گرایش کمتری به مسیحیت و معارف دینی داشته باشند و وظیفه پاپ به عنوان یک رهبر دینی در مقابله با دولت های زورگو و سکولار بسیار مهم و اثر گذار است؛ چرا که اگر پاپ و سایر رهبران دینی به سکوت خود در قبال جنایات جنگی و کشتار مردم بی دفاع ادامه دهند شاهد سقوط ایمان و معنویت در جامعه خواهیم بود.

وی  تاکید کرد:پاپ به عنوان رهبر دینی مسیحیت باید نهیب بزند و مانع سکولاریزه کردن ملت ها توسط دولت های استکباری شود؛ چرا دولت ها منافع خود را در سکولار بودن جامعه و دوری آنان از معنویت و دین می دانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha