پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

امام جمعه تبریز گفت:: دانشگاه ها نباید جولانگاه مسائل و جریانات سیاسی باشند بلکه باید با عزم ملی و مدیریت جهادی در صدد پیشرفت های علمی و فناوری کشور باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری ظهر امروز در دیدار مسئولین و اعضای جهاد دانشگاهی کشور، با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: جهاد اصطلاحا به معنی نبرد با دشمن است و شرایط و فروع فراوانی دارد. اما جهاد لغوی عبارت است از تلاش توام با مشقت و دامنه بسیار وسیعی دارد و شامل جهاد اقتصادی، نبرد با دشمن و جهاد علمی و پژوهشی می گردد و قسم آخر جهاد که عبارت است از جهاد علمی و پژوهشی یکی از مصادیق بارز جهاد لغوی بوده و از بالاترین و مهم ترین جهاد ها است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اهمیت شعار "ما می توانیم" و تاثیرات آن در رشد کمی و کیفی کشور، گفت: امام راحل(ره) مکرر می فرمود: باورتان باشد که ما خود می توانیم صنعتی داشته باشیم، ابتکاری داشته باشیم، چرا که همین باور بر توانایی شما می افزاید.

وی اضافه کرد: بالاخره بعد از ایجاد مشکلات از طرف افرادی که چشم دیدن پیشرفت ایران اسلامی را نداشتند، جهاد دانشگاهی تاسیس شد تا پلی باشد بین دانشگاه و صنعت و بحمدلله در زمینه های مختلف علمی و فناوری، پیشرفت های چشمگیری داشته است و چنانچه به تمامی اهداف جهاد دانشگاهی که در اساس نامه آن وارد گردیده است عمل شود، شاهد پیشرفت کشور در جهات مختلف خواهیم بود و دیگر نیازی به اجانب نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: توسعه امور فرهنگی از طریق همکاری با حوزه های علمیه و دانشگاه ها جزو مسائل اساسی و مهم در اساس نامه تشکیل جهاد دانشگاهی است و فعالیت های این مرکز نباید صرفا محدود به حوزه های صنعتی گردد و این مسئله مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: مبتکر بسیاری از علوم و فناوری ها اسلام بوده است، اما استعمار، کشورهای اسلامی را ضعیف نگه داشت تا قله های علم و فناوری را نتوانند فتح کنند در صورتیکه پرچم دار علم و ادب ایران اسلامی بوده است.

آیت الله مجتهد شبستری بیان کرد: جوانان ایرانی استعداد فوق العاده ای دارند و اسلام نیز مشوق فعالیت های علمی و شکوفا شدن استعداد هاست و این دو عامل باعث پیشرفت های علمی و صنعتی می گردد.

مصاحبه دانشمندان هسته ای مصداق بارز جاسوسی

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای ، تصریح کرد:1+5 هر روز یک حرف جدید و تازه ای می زند و لحنشان به تاثر از اسرائیل و استکبار جهانی تغییر می یابد و اخیرا زیاده خواهی های جدیدی را در خصوص بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای مطرح می کنند که مقام معظم رهبری با صراحت تمام از عزت ملت مسلمان ایران دفاع کرده و فرمودند من اجازه نخواهم داد تا از مراکز نظامی ما بازررسی کرده و از دانشمندان ما که فرزندان ما هستند بازجویی شود، چرا که این مصداق بارز جاسوسی بوده و هیچ ملت و کشور عاقلی زیر بار چنین مسائلی نمی رود.

فرهنگ اقتصاد مقاومتی  را نهادنیه کنیم

وی تصریح کرد: معلوم نیست مذاکرات به نتیجه برسد و تحریم ها لغو شوند، اما کار مهمی که باید صورت گیرد این است که باید به ظرفیت های درونی و نیروهای داخلی توجه شده و در صدد عملی کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی باشیم، چرا که علاج و کلید حل مشکلات کشور در مذاکرات لوزان نیست بلکه در عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف و نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه تبریز در خاتمه باتاکید بر اهمیت دانشگاهها در پرورش نیروهای متعهد، عنوان کرد: دانشگاه ها نباید جولانگاه مسائل و جریانات سیاسی باشند و باید با عزم ملی و مدیریت جهادی در صدد پیرفت های علمی و فناوری کشور باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha