پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 350750
۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
12

حوزه/ کتاب «جنبش اشغال وال استریت» (پیشینه و پیامدها) در پیش خوان کتاب فروشی ها قرار گرفت.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب «جنبش اشغال وال استریت» (پیشینه و پیامدها) از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به قلم سیدرضا موسوی به چاپ رسیده است.

جنبش اشغال وال ‌استریت در هفدهم سپتامبر 2011 از خیابان وال ‌استریت در نیویورک شروع شد. در این روز هزاران تن از شهروندان آمریکایی با دعوت اینترنتی مجله ضداسرافگرایی ((ادباستر)) که یک مجله کانادایی است در مقابل ساختمان بورس وال ‌استریت به تظاهرات پرداختند و جنبشی را شکل دادند که بیش از یک سال به طول انجامید. تظاهر کنندگان با شعار ((ما 99 درصدیم))، به یک درصد دیگر که عمده ثروت و امکانات و فرصت ‌های کشور را در اختیار داشتند، اعتراض کردند و بی ‌عدالتی سیستم اقتصادی دموکراسی لیبرال را به چالش کشیدند. در این کتاب، متفکران حوزه سیاست و بین ‌الملل، جنبش مذکور را از ابعاد مختلف مورد واکاوی قرار داده‌اند. موضوعات زیر در این کتاب، بررسی و تحلیل شده است: هم‌ زمانی جنبش تسخیر وال ‌استریت و بیداری اسلامی، تأثیر لشگرکشی ‌ها و جنگ ‌های فرامنطقه ‌ای آمریکا، مبانی نظری و سوابق جنبش ‌های اجتماعی در آمریکا، جنبش اشغال وال ‌استریت و فضای مجازی، جنبش اشغال و جهانی شدن و دیگر موضوعات که عرصه های جدیدی را در شناخت بهتر جنبش اشغال وال ‌استریت فراروی مشتاقان می‌گشاید.

فصل اول: اینترنت، شبکه‌ های اجتماعی و جنبش اشغال وال ‌استریت، فصل دوم: بررسی حرکت‌ های اعتراضی در آمریکا و انگلیس، فصل سوم: جنبش ضدجهانی شدن: شکل‌گیری چالشی جهانی؟، فصل چهارم ایالات متفرقه و نامتقارن آمریکا: جنبش تسخیر، فصل پنجم: تبیین ماهیت و اهداف جنبش تسخیر وال ‌استریت، فصل ششم: جنبش ضد وال ‌استریت و سیاست داخلی آمریکا، فصل هفتم: جنبش تسخیر وال‌ استریت: بررسی ریشه ‌هاو...، فصل هشتم: انقلاب اسلامی؛ بیداری اسلامی و جنبش، فصل نهم: نظامیگری غرب و ظهورجنبش وال ‌استریت، فصل دهم: جنبش ضد وال ‌استریت: پیش‌ درآمد بحران ‌های عصر جهانی شدن.

این کتاب به قلم سیدرضا موسوی با شمارگان 300 نسخه، 374 صفحه و قیمت 25000 تومان منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha