جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 350763
۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۹
عبدالمهدی

اساتید حوزه علمیه قم که برای شرکت در جشنواره بهار شهادت به عتبات عالیات رفته اند با امام جمعه کربلا دیدار کردند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از عراق، جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید که در جشنواره بین المللی بهار شهادت شرکت کرده بودند با حجت الاسلام والمسلمین عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس حسینی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار صمیمی، شرکت کنندگان در جشنواره ضمن تقدیر و تشکر به خاطر برگزاری این جشنواره باشکوه و تاکید بر معنویت ویژه و مدیریت مناسب در اجرای برنامه ها، نکاتی را در خصوص هرچه باشکوه تر برگزار شدن آن در سالهای آتی ارائه دادند.

توجه بیشتر به شعار جشنواره در جهت دهی مقالات و فعالیت های جشنواره، دعوت بیشتر از رسانه ها،  مشهد، کربلا و نجف، تشکیل کمیته تخصصی علمی، تاکید بر جنبه های عقلانی و انسانی در نهضت عاشورا برای عرضه به جهانیان ، برگزاری جشنواره های دیگر به ویژه جشنواره امام مهدی(عج)، دعوت از موسسات نشر آثار مراجع در نمایشگاه کتاب کربلا، و بهره گیری از این جشنواره برای تقویت ارتباط بین حوزه های قم از جمله نکاتی بود  که در این دیدار مطرح شد.

شیخ عبدالمهدی کربلایی نیز در این دیدار از حضور مهمانان شرکت کننده از شهر مقدس قم در یازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت تشکر کرد و ابراز داشت: حضور میهمانانی از حوزه علمیه قم و نمایندگان بیوت مراجع در این دوره از جشنواره مایه خرسندی بود و پس از بازگشت به ایران، سلام ما را به مراجع معظم تقلید برسانید.

وی با بیان اینکه امسال برنامه های متنوعی در زمینه تحقیقات علمی، قرآن، شعر، مستند و نمایشگاه کتاب در جشنواره بهار شهادت تدارک دیده شده بود گفت: امسال تعداد قابل توجهی از رسانه های عراق، برنامه های جشنواره را به طور زنده و یا در قالب برنامه های خبری و تولیدی منتشر کردند و رسانه های سایر کشورها مانند ایران نیز کم و بیش بدان پرداختند؛ مانند شبکه الکوثر که حتی قبل از آغاز جشنواره پوشش خبری خود را آغاز کرده بود و ما از افزایش حضور رسانه ای در سالهای بعد استقبال می کنیم.

وی با اشاره به اوضاع امنیتی در عراق گفت: علیرغم این شرایط شما مشاهده کردید که نمایندگانی از 44 کشور در این دوره از جشنواره حضور داشتند و این موضوع، حائز اهمیت است.

امام جمعه کربلا با تاکید بر اینکه جشنواره بهار شهادت، در یکسال خلاصه نمی شود گفت: این جشنواره و ارزیابی اش را باید به صورت یک مجموعه یازده دوره ای ببینیم تا بتوانیم ارزیابی صحیحی از موفقیت ها و ضعف ها و دستادورهایش داشته باشیم.

وی با استقبال از پیشنهاد یکی از میهمانان مبنی بر برگزاری کنگره امام مهدی(عج) گفت: دو سال قبل حجت الاسلام والمسلمین اسکندری نماینده وقت بعثه در عراق، این کار را با همکاری دانشگاه های عراق برگزار کرد و ما نیز حمایت کردیم که کار بسیار ارزشمندی بود و معتقدم که اینگونه برنامه ها باید ادامه داشته باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha