جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه نشر، گسترش و دعوت افراد به اردوگاه عاشقان اباعبدالله(ع)، کاری بسیار ارزشمند است، گفت: عشق و دلدادگی به امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین موج می زد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر و دست اندرکاران ستاد «تهران گردی» با تقدیر از انتشار کتاب عکس «اربعین»، اظهار داشت: یکی از تاثیرگذارترین کارهای تبلیغاتی در قالب هنر بوده که نقش بسیار مهمی در جذب افراد دارد.

وی همچنین با اشاره به رونمایی از کتاب «ضریح عشق» در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، تصریح کرد: در این کتاب سیر حرکتی و صحنه‌های دیدنی حضور مردم در استقبال از ضریح امام حسین(ع) از شهرهای مختلف ایران تا کربلا به تصویر کشیده شده بود که نشان دهنده عشق و ارادت ملت ایران به حضرت سیدالشهدا(ع) است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه تولید، کلیپ ها و مستندهای هنری نیز در این زمینه پرجاذبه هستند، گفت: عشق و علاقه به میزبانی از زائران اربعین در صحنه هایی که از رسانه ملی نمایش داده می شد، موج می زد و اشک انسان در اثر این دلباختگی به خاندان اهل‌بیت(ع) جاری می شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع)، ابراز داشت: افرادی با تمکن مالی پایین و خانه فقیرانه ابتدای جاده ها می ایستادند و زائران اربعین را به منزل خود دعوت می‌کردند، این امر نشان از عشق و دلدادگی به حضرت سیدالشهدا(ع) دارد. 

وی با بیان این‌که کار عکاسان و تصویربرداران خلق و ثبت حماسه ها است، تصریح کرد: حضرت ابا عبد الله(علیه السلام) بر اساس سخن امام صادق(ع)، به زائران و محبان توجه دارند و این مسئله نشان می دهد، حماسه آفرینی های عکاسان و تصویربرداران در اربعین حسینی مورد توجه امام معصوم(علیه السلام) بوده است.

مدیر حوزه های علمیه در پایان با تاکید بر این که نشر و گسترش و دعوت افراد به اردوگاه عاشقان اباعبدالله(ع)، کار بسیار ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: در کتاب عکس اربعین، اضافه شدن اشعار ذیل تصاویر، بر معنویت کار افزوده و فضا را دلنشین کرده است.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha