سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اجلاسیه اساتید

حوزه/ رئیس کمیسیون استاد موفق گفت: حوزه در برخی ابعاد دارای افت‌هایی بوده که می‌توان با برنامه‌ریزی بلندمدت و تدوین سند چشم‌انداز قوی و چند ساله، این نقاط ضعف را برطرف کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین زارعی پیش از ظهر امروز در هفدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در سالن اجلاس مدرسه تخصصی فقه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: انسان همواره در حال علم آموزی بوده و برای تحصیل، آغاز و پایانی وجود ندارد.

وی ابراز داشت: با برنامه ریزی دانشمندان و اساتید برجسته می‌توان در عرصه‌های فرهنگی و دینی به توفیقاتی دست پیدا کرد.

رئیس کمیسیون «استاد موفق» اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: برای دستیابی به عناصر استاد موفق، نظرخواهی از اساتید در دستور کار قرار گرفت؛ اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که این حرکت گامی رو به جلو بوده و باید کامل گردد.

این استاد حوزه تصریح کرد: حوزه کنونی ما در برخی ابعاد دارای افت‌هایی بوده که می‌توان با برنامه‌ریزی بلندمدت و همچنین تبیین و عملیاتی شدن سند چشم‌انداز حوزه، این نقاط ضعف را برطرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زارعی، با اشاره به اینکه تاکنون این سند اجرایی نشده ، اظهار داشت: امیدواریم با تحقق این مهم، به سمتی برویم که رضایت حضرت حق و خوشنودی امام عصر(عج) فراهم شود.

وی ابراز داشت: امسال نیز همانند سال گذشته، اساتید در موضوعات گوناگون، کمیسیون‌هایی تشکیل داده تا به بررسی مسائل از ابعاد گوناگون بپردازند.

رئیس کمیسیون «استاد موفق» اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم افزود: پیش مطالعه، عدم اشتغال غیر از تدریس، استفاده از ابزارهای جدید آموزشی، استفاده از تجربیات اساتید دیگر، تشویق طلاب به پیش مطالعه، طرح سوال از مطالب درس، درخواست پاسخ از طلاب و عملیاتی سازی تحقیق و پژوهش در تدریس از جمله معیارهای استاد موفق می‌باشد.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: حفظ شخصیت طلاب در محیط آموزشی و رفاقت با شاگردان از دیگر ویژگی‌های اساتید موفق است.

حجت الاسلام والمسلمین زارعی در پایان تصریح کرد: حفظ شئون اساتید و اعاظم گذشته در هنگام نقد مطالب، رعایت تواضع، پیگیری امور و مشکلات طلاب در حد توان و ... بخش دیگری از این معیارها می‌باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha