پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمدباقر کریمی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسانه ها در راستای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی درجامعه فرهنگ‌سازی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از اروميه،  عصر امروز با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی و جمعي از مسئولين هفته بازار كتاب با دارا بودن 45 غرفه عرضه كتاب و با هدف ترويج فرهنگ مطالعه در اروميه افتتاح شد.

حجت‌الاسلام محمدباقر كريمي، در اين مراسم با اشاره به لزوم توجه مردم و مسئولين به ويژه رسانه‏ها به امر مطالعه و فرهنگ‏سازي در اين مورد، اظهار داشت: وظيفه ما اين است كه مقدمات لازم را براي انتشار كتاب و مطالب مهم در سطح جامعه را فراهم كنيم و افتتاح مركز ارائه كتاب در هفته بازار كه روزهاي پنج‏شنبه هر هفته داير است، در همين راستا حرکت خواهد کرد.

وي با اشاره به نقش رسانه‏ها در امر ترويج فرهنگ مطالعه و كتاب‏خواني، بیان داشت: همه رسانه‏ها چه نوشتاري و چه شنيداري و ديداري همه بايد تلاش كنند تا با تبليغ فوايد و ملزومات مطالعه در مردم ايجاد عطش و نياز كنند و درصد سرانه مطالعه در استان را افزايش دهند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اين مطلب كه از ساعت 10 صبح تا هشت بعد از ظهر روزهاي پنجشنبه بازار كتاب داير است، خاطر نشان كرد: از 45 غرفهاي كه در اين مكان داير می باشد، 22 غرفه به ناشران استاني و 23 غرفه در اختيار كتابفروشي‏هاي شهر قرار دارد.

وي هم چنین در گفتگوي اختصاصي در حاشيه مراسم با خبرنگار«حوزه» افزود: تمام كساني كه کتاب‌های درسي يا غير درسي كه در خانه‏هاي‏شان مورد استفاده قرار نمی گیرد، مي‏توانند از پنجشنبه هفته آينده ی توانند كتاب های خود را در غرفههايي مشخص شده به قیمت مناسب بفروشند.

حجتالاسلام كريمي تصریح کرد: تا كنون دو شهر در سطح كشور موفق به راه‏اندازي هفته بازار كتاب شده بودند كه ما هم امروز به مناسبت شروع هفته جوان و نزديكي سالروز ميلاد امام عصر(عج) بعد از تهران و مشهد سومين هفته بازار كتاب را در اروميه افتتاح كرديم.

انتهاي پيام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha