جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام مومنی

استاد سطوح عالی حوزه تصریح کرد: در سالیان اخیر تلاش های بسیار خوبی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مسیر تحول صورت گرفته که نباید نسبت به آن ها رویکرد بی انصافانه ای داشت.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در حاشیه اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که صبح پنجشنبه گذشته در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بنده مباحثی را در برخی کمیسیون ها شنیدم که احساس می کنم یک مقدار بی انصافی و یا بی مهری شده نسبت به تلاش هایی که در مرکز مدیریت حوزه در جهت تحول صورت می گیرد.

وی افزود: حقاً و انصافاً در سال های اخیر زحمات و تلاش های بسیاری در راستای تحول مطلوب در حوزه های علمیه صورت گرفته و لذا از جهات مختلف به آیت الله حسینی بوشهری حق می دهم که شاید یک مقدار نسبت به مواردی که مطرح شده بود، آزرده خاطر باشند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت های فعلی بنده قبول ندارم که ما دچار افت علمی در حوزه شده ایم، ضمن آن که نباید به یک مورد و دو مورد استثنا اکتفا کرد چرا که ما در متن حوزه هستیم و خود بنده 25 سال سابقه تدریس دارم و به عینه می بینیم که سطح علمی حوزه رو به ارتقا و شکوفایی بوده است.

وی افزود: انصافاً در سال های اخیر اقبال بسیاری از سوی جوانان برای تحصیل در حوزه صورت گرفته ، همچنین در وضع کنونی نهادها و وزارت خانه های نظام ، علاقه مندی بسیاری برای کمک گرفتن از حوزه دارند و ما باید به صورت جدی وارد این مقولات شویم.

حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: با همه این مسایل احساس می شود که در بدنه جامعه مدرسین حوزه نیاز به یک مقدار جوان گرایی داریم و باید یک مقدار زمینه برای ورود طلاب و اساتید جوان به این مجموعه سهل تر شود.

وی بیان داشت: از دیگر سو، دغدغه سالیان ما این است که برای رشد و پویایی بیشتر حوزه باید به بازنگری متون درسی بپردازیم، چرا که معتقدیم بدون این امر نمی توانیم به صورت مطلوب دغدغه خاص مقام معظم رهبری و مراجع بزرگوار تقلید را مرتفع کنیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha