جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه / آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پیامی خطاب به همایش ملی ستارگان درخشان ورامین گفتند: امروز نیز وظیفه ملت هشیار و بیدار و عزیز ایران اسلامی این است که همان روحیه انقلابی، جهادی و شهادت‌طلبانه که در آغاز نهضت داشتند را حفظ کرده، در مقابل زیاده‌خواهی و زورگویی مستکبران مقاوم باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در بخشی از این پیام که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در سالن همایش‌های شهرداری ورامین قرائت شد ، آمده: قیام 15 خرداد خمیر مایه نهضت مبارک ملت بزرگ ایران و روز بذر انقلاب اسلامی ما است. قیامی که در عصر روز عاشورا سال 1342 اتفاق افتاد، برگرفته از همان تفکر عاشورایی و حسینی بود و همان‌طور که امام بزرگوار ما در سخنرانی تاریخی آن روز فرمودند: «الان عصر عاشوراست ... گاهی که وقایع روز عاشورا را از نظر می‌گذارنم این سؤال برایم پیش می‌آید که اگر بنی‌امیه و دستگاه یزید بن معاویه تنها با حسین(ع) سر جنگ داشتند آن رفتار وحشیانه و خلاف انسانی چه بود که در روز عاشورا نسبت به زن‌های بی‌پناه و اطفال بی‌گناه مرتکب شدند! زنان و کودکان چه تقصیر داشتند؟ طفل شش ماهه حسین چه کرده بود؟»

قیامی که برگرفته از عنصر عظیم مردم، رهبری روحانیت و روحیه مذهبی که همان شهادت‌طلبی و فداکاری برای خدا بود و خون همین شهیدان بیمه‌کننده انقلاب ما بوده و اگر نبود این خون پاک جوانمردان مسلمان و خداجوی امروز اثری از اسلام ناب و نظام اسلامی نبوده و این انقلاب شکوهمند به ثمر نمی‌رسید.

قیامی که به‌واسطه آن کارنامه تاریخ‌ساز و سند زنده‌ای برای مستضعفان جهان شد که هیچ‌گاه در مقابله با مستکبران، ظالمان و زورگویان به سکوت ننشینند و عظمت خود را به‌واسطه به کف گرفتن جان خود حافظ باشند.

 به‌واسطه این قیام بود که طومار حکومت ستم‌شاهی پیچیده شد و برای همیشه به زباله‌دانی تاریخ سپرده شد و شاید این جریان شکسته شدن هیبت پوشالی حکومت شاهنشاهی بارزترین اثر این قیام بود که باز امام راحل در سخنرانی آن روز این‌گونه خطاب می‌کند: «آقای شاه! شاید این‌ها می‌خواهند تو را یهودی معرفی کنند تا از ایران بیرونت کنند و به تکلیف تو برسند! اگر یک روز صدایی در بیاید، ورق برگردد هیچ‌کدام از این‌ها که اکنون دور تو را گرفته‌اند با تو رفیق نیستند. این‌ها رفیق دلارند، این‌ها دین ندارند این‌ها وفا ندارند، دارند همه چیز را به گردن تو بیچاره می‌گذارند، آن مردک که حالا اسم او را نمی‌برم آن‌گاه که دستور دادم گوش او را ببرند نام او را می‌برم آمد به مدرسه فیضیه و سوت کشید کاماندوها اطراف او مجتمع شدند، فرمان حمله داد بریزید، بکوبید، تمام حجرات را غارت کنید، همه چیز را از بین ببرید، وقتی که از او می‌پرسی که چرا این جنایات را کردید، می‌گوید شاه گفته است، فرمان ملوکانه است که مدرسه فیضیه را خراب کنیم این‌ها را بکشیم، نابود کنیم!»

نتیجه آن، بعد از گذر زمان، با هدایت و رهبری روحانیت آگاه و امام راحل و عظیم‌الشأن انقلاب بود که در روز 22 بهمن به ظهور رسید و برای همیشه استقلال و عظمت مردم ایران برگشت.

امروز نیز وظیفه ملت هشیار و بیدار و عزیز ایران اسلامی این است که همان روحیه انقلابی، جهادی و شهادت‌طلبانه که در آغاز نهضت داشتند را حفظ کرده، در مقابل زیاده‌خواهی و زورگویی مستکبران مقاوم باشند و با محور قرار دادن همان سه عنصری که در نخست به‌عنوان محور اصلی قیام بوده از انقلاب اسلامی ایران محافظت کنند و با حمایت از نظام اسلامی و ولایی و همچنین حمایت و پشتیبانی رهبری انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، زمینه را برای ظهور منجی کل امام عصر (عج‌الله فرجه الشریف) فراهم سازد.

و اما مردم غیور و همیشه در صحنه ورامین و شهرهای اطراف همانند پیشوا با حرکت به‌موقع و به‌جا که بیان‌گر بصیرت مردم آن منطقه بود، برگ زرینی در انقلاب اسلامی خلق کرده‌اند و حرکت عظیم، ماندگار و با صلابتی را از خود نشان دادند و نامشان برای همیشه در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی خواهد ماند و به‌عنوان یک جمعیت ظلم ستیز، دین باور و مطیع روحانیت ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha