پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم: اشغالگران هرگز به زبان خوش بیرون نمی روند بلکه با زور و قدرت برگرفته از ایمان و با گلوله تفنگ مجاهدان بیرون می روند و این اتفاقی بود که با وجود مقاومت در لبنان رقم خورد و اسرائیل با خفت تمام از لبنان اخراج شد.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در نشست تجمع اسلامی دندانپزشکان، آزادی سرزمین های اشغال شده لبنان در 2000 را به مردم لبنان تبرک گفت و افزود: این پیروزی به برکت همکاری ارتش، ملت و مقاومت اتفاق افتاد، اما متاسفانه برخی از همراهی این مثلث خشمگین هستند در حالی که ما از سال 1978 تا سال 2000 که دست به دامان محافل بین المللی بودیم نتوانستیم حتی یک وجب از خاک لبنان را آزاد کنیم، اما این تفنگ مقاومت بود که توانست صهیونیست ها را 1000 کیلومتر مربع عقب براند و این برای ما دستاورد بزرگی بود که نشان می دهد اشغالگران هرگز به زبان خوش و مذاکره بیرون نمی روند بلکه با زور و قدرت برگرفته از ایمان و با گلوله تفنگ مجاهدان بیرون می روند و این اتفاقی بود که با وجود مقاومت در لبنان رقم خورد و اسرائیل با خفت تمام از لبنان اخراج شد و بدین ترتیب بزرگ ترین پیروزی منطقه در قرن گذشته به دست مقاومت لبنان رقم خورد و آثار بزرگ این پیروزی همچنان نیز ادامه دارد.

سلاح حزب الله رو به اشغالگران است

وی افزود: برخی آزادسازی لبنان رد سال 2000 را آزادسازی حساب نمی کنند بلکه بر این باورند که اسرائیل عقب نشینی کرده است. این احمق ها عادت کرده اند این گونه فکر کنند و البته سخن ما هم خطاب به آنها نیست. سخن ما خطاب به کسانی است که فکر دارند و می فهمند. سخن ما این است که حزب الله به دنبال کار قانونی و خواستار تشکیل کابینه و انتخاب رئیس جمهور است. در گذشته حکومت لبنان به خاطر جنگ داخلی لبنان و اشغال اسرائیلی ها ضعیف و ناتوان بود، اما این ما بودیم که به تقویت آن کمک کردیم و با مشارکت در آبادانی و آزادی لبنان دولت را یاری کردیم.

 معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: حزب الله پس از پیروزی 2000 به دولت کمک کرد و هیچ گاه در کار دولت دخالتی نکرد و به آن طمعی نداشت تا روند آبادانی لبنان اداکه یابد و از طرفی مشارکت حزب الله در ثبات سیاسی کشور نیز مورد اعتراف همگان در داخل و خارج است و این بدان خاطر است که قدرت حزب الله هیچ گاه تاثیر داخلی نداشته و ما همواره به دنبال قانون بوده و پای صندوق های رای رفته ایم و با خود پیمان بسته این که از سلاح خود فقط برای مقابله با اشغالگران استفاده کنیم نه بر سر صندوق های رای و اجرای قوانین داخلی.

وی افزود: ما هیچ گاه از دستاوردهای خود در برابر اسرائیل و تکفیری ها برای پیشبرد اهداف داخلی خود استفاده نکرده ایم با اینکه می دانیم خیلی ها ما را سرزنش می کنند که چرا سهم خود را نگرفته ایم؟ اما تلاش ما این است که همیشه صاف و زلال و پاک بمانیم.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: کسانی که به دنبال بهبود موقعیت سیاسی خود با تکیه بر بیگانگان هستند کار آنها به سود لبنان نیست. چرا یک رئیس جمهور قوی برای لبنان انتخاب نمی شود در حالی که همه ما می دانیم که این شخص هم اکنون وجود دارد و اواست که می تواند ضامن تحقق وعده های خود باشد و لبنان را نجات دهد. بهتر این است که ما سرنوشت را به صندوق های رای بسپاریم و به این روند کنونی ادامه ندهیم تا لبنان بیش از این از فقدان رئیس جمهور رنج نبرد.

موضع ما در مورد عرسال شفاف است

وی افزود: جنگ ما در قلمون برای حمایت و حفاظت از لبنان و مقاومت است و اگر مقاومت سوریه نبود اکنون خودروهای بمب گذاری شده در خیابان های بیروت و ضاحیه و صیدا و تمام مناطق لبنان پراکنده بود. از سویی دبیرکل حزب الله اعلام کرد که دولت مسئول آزادی عرسال است و ما در انتظار اقدام دولت برای آزادی این مناطق هستیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما هنگامی که از اشغالگران سخن می گوییم منظور ما اشغالگران عرسال است و کاری با خود عرسال نداریم و ما فقط خواستار بیرون راندن اشغالگران هستیم. حال حزب المستقبل به ما بگویند موضع آنها در برابر عرسال چیست؟ آنها چگونه می خواهند از عرسال محافظت کنند؟ ما در جریان آزادی این مناطق حامی دولت هستیم اما آیا این معقول است که 22 سال در انتظار بنشینیم تا دولت بخواهد به مسئولیت خود در این پرونده عمل کند؟ ما منتظریم و عجله نداریم اما در نهایت به این موضوع اهتمام داریم و مردم لبنان مصرّانه خواستار آزادی عرسال هستند.

آل سعود و تکفیری ها در کنار آمریکا و اسرائیل

وی افزود: ما با توطئه ای خطرناک در منطقه روبرو هستیم که توطئه آمریکایی اسرائیلی است که این روزها تکفیری ها و رژیم آل سعود نیز به آن اضافه شده و می خواهند منطقه را بر سر دوراهی شوم نا امنی یا پیروی از خویش قرار دهند اما ما پیروی از آنها را نمی پذیریم و تلاش می کنیم با نا امنی مقابله کنیم.

شیخ نعیم قاسم گفت: چه تفاوتی میان هواپیماهای اسرائیلی که زنان و کودکان فلسطینی را می کشد و هواپیماهای آل سعود که صدها نفر از شهروندان بی گناه یمنی را می کشد وجود دارد؟ و این دو چه تفاوتی دارند با بریدن سر صدها نفر انسان بی گناه توسط تروریست های تکفیری؟ آیا فقط بریدن سر انسان ها با خنجر محکوم است، اما کشتار صدها انسان بی گناه با هواپیما نشانه تمدن است؟

به حمایت ایران از خود افتخار می کنیم

وی ادامه داد: دشمنان حزب الله می گویند ما حزب الله را زیر نظر گرفته ایم و متوجه شده ایم ایران از آنها حمایت می کند. چه کسی می گوید فهمیدن این واقعیت نیاز به کنترل و نظارت دارد؟ ما در حضور جمع و به طور علنی اعلام کرده این که به حمایت ایران از خود افتخار می کنیم و بودن در کنار ایران برای ما بهتر است از همراهی با آمریکا و اسرائیل در حالی که ایران چیزی از ما نخواسته و نمی خواهد. ایران فقط برای آزادی سرزمین های ما به ما کمک کرده و چیزی از ما نگرفته است. ایران به ما ابزار قدرت داد، اما این ما بودیم که در منطقه پیروز شدیم، اما دشمنان داخلی ما از حامیان خود اعلام برائت می کنند و می گویند عربستان و آمریکا از ما حمایت نمی کنند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان سخنان خود گفت: بحران منطقه بحرانی طولانی است و با چند ما و چند سال تمام نمی شود و راه حل این بحران نیز هنوز آغاز نشده است و ما همان گونه که توانستیم از لبنان و امنیت آن حمایت کنیم می توانیم در جهت خدمات رسانی به مردم نیز موفق باشیم اما از شرکای خود در کشور می خواهیم به میهن دوستی خود بازگردند و دست از سرسپردگی بیگانگان بردارند. بیایید دست به دست هم دهیم و به ملت خود خدمت کنیم تا مردم از ما خوشنود باشند و خداوند متعال هم از ما راضی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha