جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام خمینی

حوزه/ همایش امام خمینی(ره) و انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) با حضور طلاب و اسایتد حوزه علمیه خراسان در شهر مسجد سلیمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در اهواز، همایش امام خمینی(ره) و انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) در محل سالن اجتماعات شرکت نفت شهرستان مسجدسلیمان با حضور طلاب، روحانیان، فعالان فرهنگی و مسئولان مسجدسلیمان برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) با بیان این که مراسم سالگرد امام، مراسم ترحیم نیست بلکه مجلسی برای ذکر فتوحات است، اظهار داشت:برخی خواسته یا ناخواسته می خواهند بگویند که امام رحلت کرده که این امری اشتباه است.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به حضور بیش از 300 خبرنگار خارجی در مراسم تشییع پیکر امام خمینی(ره) تصریح کرد: این خبرنگاران آمدند تا بگویند که فکر و راه روح الله در کنار جسم او تشییع شد اما دیری نپایید که به خطای خود پی بردند.

وی به بیان خاطره‌ای از امام خمینی(ره)  به نقل از آیت الله یزدی پرداخت و گفت: پیش از انقلاب امام خمینی در درس خارجشان به بحث امر به معروف و نهی از منکر رسیدند و فرمودند اگر می دانید امر به معروف در کسی اثر نمی کند، نیازی به امر به معروف نیست مثلا نمی شود آقای خروشف را امر به معروف کرد و بنده آن لحظه فهمیدم امام می خواهد افق دید ما را گسترش دهد.

امام جمعه مسجدسلیمان با بیان این که امام خمینی(ره) پیش از انقلاب نیز به دید فراملی و بین المللی رسیده بود، تصریح کرد: شاکله حرکت امام خمینی(ره) دین، ایمان و توحید بود و پیروی از دستورات امام راحل موفقیت و پیروزی را به همراه خواهد داشت.

بنابراین گزارش، شعر خوانی ابراهیم ثنایی از شعرای برجسته کشور از دیگر برنامه های این همایش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha