شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسین علی حاجی دلیگانی

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصول گرایان مجلس به برخی از نقشه های شوم دشمنان اشاره کرد و گفت: تدابیر رهبری و فتوای مراجع خنثی کننده توطئه های دشمنان در منطقه است.

به گزاری خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حسین علی حاجی دلیگانی، امروز در همایشی با عنوان" تبیین مسائل منطقه و مذاکرات هسته ای" که  در مدرسه علمیه صدر بازار و با حضور طلاب و روحانیون برگزار شد، گفت: یکی از تاکتیک های آمریکایی ها ایجاد جنگ روانی در میان قبایل سنی در عراق علیه شیعان بوده است.

وی بیان کرد: آمریکا با ابزار دست خود یعنی داعش درصدد برآمد تا جنگ های قومی و مذهبی را میان سنی و شیعه به راه بیاندازد و در این میان به اهدف شوم خود نائل آید.

 نماینده مردم شاهین شهر در مجلس به نقش تاثیرگزار و غیر قابل انکار ایران در حفظ و پایداری عراق و کشور های منطقه در مقابل داعش اشاره کرد و گفت: تا به امروز تدابیر رهبر معظم انقلاب و فتوای مراجع دینی چون حضرت آیت الله سیستانی باعث حفظ عراق در مقابل داعش شده است.

وی در ادامه به بحران به وجود آمده در یمن و مبارزات مردم انقلابی این کشور اشاره و عنوان کرد: الگوی مردم یمن ایران و انقلاب اسلامی بوده و بر این اساس تا به امروز در مقابل زورگویان و تجاوز آل سعود استادگی کرده است.

آقای حاجی دلیگانی، به سخنی از رهبران دینی مردم یمن گریزی زد و گفت: برخی از رهبران دینی مردم یمن که امروز در خط مقدم جبهه مقاومت ایستاده اند در حوزه های علمیه قم  به تحصیل پرداخته اند وبا گفتمان امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی آشنایی دارند.

وی یاد آور شد: رهبران مردم یمن با بیان اینکه متوجه شده اند بر اساس آرمان های امام،آمریکا شیطان بزرگ است و همچنین اسرائیل غاصب بوده و باید از صحنه رروزگار محو شود، بر اتحاد جهان اسلام  و تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) تاکید می ورزند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصول گرایان مجلس تاکید کرد: از نظر وهابیون افراطی، مردم یمن دو جرم بیشتر ندارند، نخست آنکه دوستدار اهل بیت(ع) بوده و سپس آنکه شیفته انقلاب اسلامی هستند.

وی به برخی از نقشه های شوم آمریکایی ها چون تجزیه کشور های اسلامی در منطقه و همچنین ایجاد اختلاف و اختشاش میان شیعه و سنی اشاره  و اذعان کرد: هوشیاری و بصیرت مسلمانان و تمسک به قرآن، سیره ائمه اطهار و اسلام ناب محمدی تنها راه نجات کشور های مسلمان منطقه است.

حاجی دلیگانی در ادامه به بحث مذاکرات هسته ای و عهد شکنی مکرر آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها اخیراً حتی اعلام کرده اند که برخی از بند های بیانیه لوزان را قبول ندارند و باید اصلاح شود.

وی به درخواست مکرر آمریکایی ها مبنی بر بازجویی از دانشمندان و مسئولان مرتبط با انرژی هسته ای اشاره کرد و اذعان داشت: بازرسی به مراکز نظامی ایران و حتی دستیابی به پرونده های اطلاعاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله زیادی خواهی های آمریکا است که همگی گواه بر پروراندن نقشه شوم حمله نظامی به ایران را دارد.

حاجی دلیگانی در پایان با بیان اینکه ما در مذاکرات هسته ای در دو سال اخیر همواره شاهد پیش روی دشمن و عقب نشینی ایران هستیم اظهار کرد: براساس نظر سنجی های صورت گرفته اعتماد مردم به آمریکا و 5+1 نسبت به سال گذشته حدود 20درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha