پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
1

حوزه/ انقلاب اسلامی و اندیشه امام خمینی(ره) در دهه‌های اخیر توانسته، حرکت اسلام را با شتابی فزاینده به سمت جلو سوق دهد. اگر اندیشه دینی موجود نبود، اکنون رژیم غاصب صهیونیستی خود را در یک نقطه محدود محصور نمی‌دید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دكتر مصطفي زهراني، در جمع دانش آموختگان جامعة المصطفی، در ساختمان وزارت امور خارجه، با ابراز خرسندی از حضور اندیشمندان جهان اسلام، انقلاب اسلامی ایران را انقلاب کلام دانست و با بیان این که کلام نقش بسیار مؤثری در آگاهی سازی دارد، ابراز داشت: بر اساس تئوری معروف سازه انگاری در روابط بین الملل، کلام به معنای اقدام است.

مديركل دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت امور خارجه با تأکید بر این که در روابط بین الملل نقش فرهنگ باید جدی گرفته شود، اظهار داشت:‌ دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی، بر آن است تا با بهره‌گیری از نقش کلامی در سیاست های بین المللی با دنیا ارتباط برقرار نماید.

زهراني، جایگاه دین و فرهنگ اسلام در عرصه‌های بین المللی را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: ایران اسلامی در تاریخ 36 ساله انقلاب اسلامی، به نقطه‌‌های برجسته‌ای در تئوری های روابط و حقوق بین المللی دست یافته و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به تأثیر رویدادهای جهان اسلام در تحولات بین المللی، خاطرنشان کرد: معرفی اسلام به صورت دین خشونت، یکی از اهداف و راهکارهای استکبار برای مقابله‌ با موج اسلام خواهی در جوامع غربی و تأثیر اسلام در معادلات جهانی است.

مديركل دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت امور خارجه با تأکید بر این که دشمنان جهان اسلام در صددند تا خشونت‌های تحمیلی به جهان اسلام را درون دینی جلوه دهند، ابراز داشت: همگی ما به عنوان جزئی از جهان اسلام، وظیفه داریم تا اسلام را به همان گونه که نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) تبیین نموده، به جهانیان معرفی و عرضه نماییم.

وی افزود: انقلاب اسلامی و اندیشه دینی امام خمینی(ره) در دهه‌های اخیر توانسته، حرکت اسلام را با شتابی فزاینده به سمت جلو سوق دهد. اگر اندیشه دینی موجود نبود، اکنون رژیم غاصب صهیونیستی خود را در یک نقطه محدود محصور نمی‌دید.

این کارشناس مسائل بین المللی با بیان این که جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین الملل از اشتباهات دشمنان، بیشترین بهره‌برداری را می‌کند، یادآور شد: حمایت از صدام برای حمله به ایران و قدرت بخشی به جریانات افراطی از مهمترین مصادیقی است که بعد از سالیانی نه چندان دور گریبانگیر صاحبان خود شدند.

وی، جایگاه تأثیرگذار ایران اسلامی در معادلات بین المللی را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: در عصر کنونی جریاناهای به ظاهر اسلامی چون وهابیت، همسو با جریان اسلام ستیز یهود در راستای ضربه زدن به شاکله اصلی اسلام و معارف ناب الهی متحد شده‌ است.

زهراني، تغییر نقشه استراتژیک منطقه را یکی از دسیسه‌های دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: ایران اسلامی با پیگیری زبان گفتمان در عرصه‌های بین المللی توانست به قدرتمندترین وضعیت در معادلات منطقه‌ای دست یابد.

مديركل دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي ایران هراسی و ارائه چهره خشن از ایران را یکی دیگر از دسیسه‌های استکبار برای مقابله با اسلام ناب دانست و یادآور شد: درون دینی جلوه دادن خشونت‌های تحمیلی بر جوامع اسلامی، یکی از مهمترین خطرهایی است که جوامع اسلامی را تهدید می‌کند. لذا همواره باید تلاش نماییم تا چهره خشونت را که بر اسلام راستین سایه افکنده، دور نماییم.

این کارشناس مسائل سیاسی، تلاش نظام اسلامی در راستای دستیابی به تعالی در عرصه‌های مختلف علمی را چشمگیر عنوان نمود و ابراز داشت: جمهوری اسلامی در صدد است تا با بهره‌گیری از دانش‌های روز بشری، تمدن نوین اسلامی و تعالی علمی جهان اسلام را احیا نماید.

زهراني با تأکید بر این که دنیا باید بداند که نمی‌تواند به مسلمانان به عنوان شهروندان درجه دو در نظام‌ها و معادلات بین المللی توجه نماید؛ خاطرنشان کرد: همه چیز در عرصه‌های مختلف جهانی به ارتباطات بستگی دارد.

براساس اعلام جامعة‌المصطفی، شرکت گنندگان در هشتمین گردهمایی دانش آموختگان جامعه المصطفی، علاوه بر حضوردر بارگاه ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و جماران، از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز بازدید کردند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زمهریر IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    لابد برای همین است که ریس جمهور شیطان بزرگ را تطهیر کرده و کدخدا نامیدند..... انانکه بدنبال نوشاندن جام زهر بودند سوار برگرده مردمند و اعتماد مردم به نظام را مثل موریانه هر روز کمتر میکنند..... ----وام اردواج 3میلیون تومان ولی مجازات دزد 30 میلیارد تومانی 7 سال زندان... رانت خواری ارزی واردات کالا با ارز 2800 تومانی و فروش با ارز 3800 تومانی.... و هزاران ...... تسهیل وارادات کالا برای تعطیلی تولید داخل... بکاری گیری دهها هزار بازنشسته با وجود بیکاری صدها هزار فارغ التحصیل دانشکاهی معتبر ... بکار گماردن نخبگان در سمتهای کارگری در شرکتهای دولتی..... همه وهمه برای اینست که کشور بیصاحب است و تحت تسلط داعش ایرانی است که اعتماد مردم و جوانان را به نظام ازبین میبرد...