پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فرهنگ

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: با دست خالی نمی توان در جنگ نرم توفیقی به دست آورد و نیاز به تجهیز نیروهای فرهنگی و تامین اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام حیدر عباسی، ظهر امروز در همایش کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه آذربایجان غربی که در سالن امام علی(ع) ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: علوم انسانی مهمترین علوم است و حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها نسبت به اهمیت این مسئله تاکید فرمودند، چرا که اگر جامعه‌ای در تعلیم صحیح علوم انسانی شکست بخورد، در همه عرصه ها شکست خورده و تضعیف می شود، ما هم اگر در جامعه اسلامی خود از امر تربیت غافل شده و نسبت به این مسئله بی اهمیت باشیم، قافیه را باخته ایم.

وی افزود: در عرصه جنگ نرم و ناتوی فرهنگی حسین فهمیده ها در کشور ما کم نیستند، اما فرق این است که حسین فهمیده برای مقابله با دشمن لااقل چند نارنجک برای به کمر بستن خود داشت، ولی امروز سربازان جبهه فرهنگی ما حتی این را هم نداشته و دست خالی هستند هر چند که با همه این کمبودها و بی مهری ها به این قشر باز در مقابله با ناتوی فرهنگی همه توان خود را به کار می برند و میدان را خالی نمی گذارند.

حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: تا وقتی که ما امام عصر(عج) بال ما همراه است، از حمله و هجوم دشمنان اسلام نمی هراسیم، ولی شجاعت و ایستادگی ما باری را از دوش مسئولان و فرماندهان این عرصه کم نمی‌کند تا سربازان خود را در مقابله با جنگ نرم تجهیز کنند.

وی به عدم تناسب تجهیزات دشمنان اسلام در هجوم فرهنگی با تجهیزات دفاعی ما اشاره کرد و گفت: اگر یکصدم هزینه ای که در امر ورزش که هرچند امر لازمی است، خرج امورات فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام به جوانان و نوجوانان این مرز و بوم می شد، امروز شاهد برخی مسائل و مشکلات فرهنگی نبودیم.

 معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی، سرانه درآمد یک سرباز فرهنگی با سایر اقشار را نامتناسب خواند و تصریح کرد: جهادگر اگر حقوق هم نخواهد اسلحه و میدانی برای نبرد که لازم دارد، اگر آموزش و پرورش و حوزه های علمیه قصد تعامل و ورود به جبهه فرهنگی را دارند، نیاز به پرداخت بودجه و حمایت مالی مسئولان است.

وی به آمار طلاب معین استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته در سطح استان 37 نفر از طلاب در طرح معین مدارس و 25 نفر به عنوان ائمه جماعت شرکت کردند، اما این آمار کافی نیست، لذا برای سال جاری، حضور 150 نفر معین مدارس در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha