پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حمید ارشاد ارومیه

حوزه/ نباید تبلیغ را به منبر مساجد محدود کرد، چون شبکه‌های مجازی عرصه‌ای برای تبلیغات نوین است و حضور موثر تبلیغی در این عرصه، هرگز رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام حمید ارشاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر لزوم داشتن رویه صحیح در امر تبلیغ دین، اظهار داشت: بهترین روش تبلیغی که در دنیا پذیرفته شده تبلیغ چهره به چهره و حقیقی است، نه تبلیغ مجازی به وسیله ابزار ارتباطی و رسانه‌ای، هر چند که این موارد هم در زمان و مکان خود موثر هستند.

وی افزود: سبک سنتی تبلیغ که از دیر باز وجود داشته، تبلیغ از طریق کرسی و منبر است، پروفسور حمید مولانا معتقد است "هیچ یک از روش‌های تبلیغی که در دنیا ایجاد شده به اندازه تبلیغ از طریق منبر تاثیرگذار نیست، چون منبر قداست، صفا و روحانیت دارد و علاوه بر آن تبلیغ چهره به چهره است".

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: بهره گیری از روش تبلیغی منبر و ایراد خطابه، به گونه ای است که مبلغ، مخاطب را در پیش روی خود دیده و با مخاطب شناسی به ارائه مطالب می پردازد.

وی با بیان این که نباید تبلیغ را به منبر مساجد محدود کرد، تصریح کرد: باید روحانیون توانمند در میان جوانان و دانشگاهیان، مدارس آموزش و پروش، کلاس‌های درسی، کنفرانس‌ها، اجلاس و همایش‌ها حاضر شده و با برقراری رابطه‌ای صمیمیی با جوانان، کار تبلیغ را انجام دهند و اهداف اسلام و تشیع را پیش ببرند.

حجت‌الاسلام ارشاد به دیگر روش‌های ارتباط با قشر جوان اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوهای گردشگری و حضور روحانیان توانا و خود ساخته که بتوانند ارتباط عاطفی موثری با جوانان ایجاد کرده و به تبلیغ مسایل دینی بپردازند نیز یکی از روش‌های موثر برای تبلیغ دین اسلام و برقراری رابطه‌ای سازنده با جوانان است.

وی، حضور در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای کنترل افکار عمومی جوانان و دادن پاسخ‌هایی غیرمستقیم به شبهات مطرح شده در این فضا را ضروری دانست و تصریح کرد: شبکه‌های مجازی عرصه‌ای برای تبلیغات نوین است و حضور موثر در این عرصه، کارسازترین نوع تبلیغ می‌باشد که هرگز رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha