جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همکاری‌ها

حوزه/ تدوین برنامه سالیانه طرح معین باید هدف گذاری شده و دقیق باشد به طوری که تمامی نکات لازم در آن آورده شده و پیشنویسی از آن تهیه شود تا برنامه جامعی برای استان آذربایجان غربی و ملاکی برای عمل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، علیرضا رحیمی، در جلسه بررسی مدارس امین و مبلغان که در دفتر مدیریت حوزه علمیه آدذبایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: باید ظرفیت های استان از لحاظ دارا بودن تعداد طلاب خواهر و برادر، میزان برگزاری گفتمان های دینی، آموزشی، پژوهشی و خانواده سنجیده شود تا بر اساس آن برنامه کاری این استان در طرح معین معرفی شود.

وی افزود: این دو نهاد بر سردر ورودی خود این مطلب را نصب کنند که کار هماهنگی بین حوزه های علمیه با آموزش و پرورش ساده نیست و لذا باید هماهنگی ها و همکاری های دقیقی بین این دو قشر پیش از شروع سال تحصیلی و اجرای طرح صورت گیرد.

رحیمی با تاکید بر هماهنگی بین مدیران و طلاب اعزامی به مدارس در سالجاری اذعان داشت: شروع خوب طرح معین هر چقدر هم که با تاخیر انجام شود بهتر از شروع بد است چرا که شروع بد آثار خود را در پایان کار نشان می دهد اما شروع خوب وقت تلف شده را هم جبران می کند.

وی به انجام کارشناسانه امور تاکید کرد و گفت: لازم است همه ساله برنامه کاری طرح، تعداد و زمان جلساتی که بین مدیران مدارس و مبلغان معین و معینه در طول اجرای طرح برگزار شود و از سوی کمیته هماهنگی این دو قشر نوشته شده پس از تصویب اطلاع رسانی شود و به ویژه باید نماینده ولی فقیه در استان از برنامه های کاری این نهاد به عنوان مجری این طرح مطلع وآگاه باشد.

معاون پژوهشی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تدوین برنامه سالیانه طرح معین باید هدف گذاری شده و دقیق باشد به طوری که تمامی نکات لازم در آن آورده شده و پیشنویسی از آن تهیه شود تا برنامه جامعی برای استان و ملاکی برای عمل باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha