جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدارس

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: طرح معین(حضور روحانیون در مدارس) در 37 مدرسه استان اجرا می شود و در قالب این طرح، 26 روحانی در مدارس روزانه و 11 نفر نیز در مدارس شبانه روزی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از ارومیه، حجت الاسلام حیدر عباسی، شب گذشته در جلسه بررسی مدارس امین استان آذربایجان غربی با حضور مسئولان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، اظهار داشت: طرح معین(حضور روحانیون در مدارس) در 37 مدرسه استان اجرا می شود و در قالب این طرح، 26 روحانی در مدارس روزانه فعالیت می کنند و 11 نفر نیز در مدارس شبانه روزی حضور دارند.

وی، یکی از مشکلات این طرح در سال گذشته را عدم توجیه مدیران مدارس اعلام کرد و ادامه داد: تلاش ما این است که در شروع سال تحصیلی جدید، پیش از اقدام، مدیران مدارس نسبت به این طرح توجیه شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به آمار استان، بیان کرد: بیش از یک هزار طلبه در مدارس علمیه شهرهای سلماس، خوی، نقده، میاندوآب، شاهین دژ، تکاب، ماکو و ارومیه حضور دارند و ما باید در عرصه تربیت دینی دانش آموزان، از ظرفیت موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: از 8 مدرسه علمیه موجود در استان فقط حوزه های خوی، میاندوآب و ارومیه تا مقطع تحصیلی سطح دو طلبه می پذیرند و دیگر مدارس، سطح یک می باشند که از طلاب مشغول به تحصیل در این مدارس تنها از پایه های 4 و 5 آن می توان مبلغانی رابرای اقامه نماز به مدارس اعزام کرد.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به هجرت برخی از طلاب فارغ التحصیل سطح دو از قم به استان، افزود: 90 نفر از طلاب با مدرک سطح دو به استان هجرت کرده و در روستاها ساکن شده اند که این امر ظرفیت خوبی را برای اجرای طرح معین(حضور روحانیون در مدارس) در روستاهای استان به وجود آورده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha