جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام خمینی

حوزه/جامعه مدرسین حوزه به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله چهاردهم و پانزدهم خرداد با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم دعوت کرد با حضور در مراسم سالگرد امام راحل(ره) بار دیگر با آرمان‌های والای آن پیر فرزانه تجدید پیمان کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این اطلاعیه آمده است: چهاردهم خردادماه یادآور اندوه فراق بزرگ مجاهد عصر ما و معمار کبیر بزرگ‌ترین انقلاب با محوریت اسلام ناب محمدی (ص)، یعنی امام خمینی(ره) است. آن امام عزیز که از نخستین روزهای نهضت پرفروغ خود در سال 1341 شجاعانه و حکیمانه به دنبال احیای اسلام و ارزش‌های آن و نابودی کفر و طاغوت بود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه بیان شده است: نخستین جلوه این نهضت پرشور در پانزدهم خرداد ماه 1342 با شهادت مردم مظلوم قم آشکار شد؛ این حادثه که امام عظیم‌الشأن ما آن را برای همیشه عزای عمومی اعلام فرمودند،‌ منشأ‌ و مبدأ پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 بود. ‌طی دسیسه‌ها و توطئه‌های فراوان کوشیدند از عظمت این راه بکاهند. اما به برکت حضور امام و اندیشه‌های آرمانی و متعالی او، انقلاب هر روز بیش از گذشته درخشید و جهان را روشن ساخت.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: با رحلت امام، دشمنان گمان می‌کردند که این راه ابتر می‌ماند اما تصمیم تاریخی و حکیمانه خبرگان رهبری در معرفی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «دامت برکاته» به رهبری نظام، توطئه‌ها را خنثی کرد و آینده‌ای روشن‌تر را نوید داد. ایشان از نخستین روزهای رهبری اعلام فرمودند که راه ما همان راه امام خمینی(ره) چنین است که امروز با رهبری حکیمانه ایشان شجره مبارکه انقلاب اسلامی تنومندتر و استوارتر از گذشته ثمر بخشیده و آرمان‌های آن در اقصی‌نقاط جهان سایه افکنده است.

در بخش دیگری از اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان شده است: مروری بر اندیشه‌های ملکوتی امام عظیم‌الشأن ما، راه را بیش از پیش روشن می‌سازد. آن عزیز سفر کرده همواره تأکید داشته‌اند که این انقلاب متعلق به پابرهنگان است و لزوم ساده‌زیستی و خدمت خالصانه و تلاش مجاهدانه برای مستضعفین را هموراه به مسئولان گوشزد می‌فرمودند، نیز آرمان استکبار ستیزی و حفظ اقتدار و عزت اسلامی در برابر دشمنان اسلام و ایران همواره مورد تأکید امام بود؛ همان حقیقتی که همواره باید سرلوحه تلاش مسئولان سیاست خارجی به ویژه در مسئله مهم انرژی هسته‌ای باشد و مبادا زیاده‌خواهی‌های غرب و دغل‌کاری‌های آمریکای جنایتکار، بتواند خللی به این عزت و اقتدار وارد سازد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: قطعاً‌ راه حل معضلات اقتصادی کشور به مذاکرات گره نخورده و نمی‌خورد و ملت انقلابی ایران با نگاه به درون و حرکت در مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بار دیگر کارآمدی تفکر انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان خواهند کشید. آمریکای جنایتکار و دیگر مستکبران عالم، امروز بیش از گذشته مستأصل شده‌اند و این حقیقت را به خوبی در امواج خروشان بیداری اسلامی و حوادث مهم عراق، سوریه، یمن و بحرین مشاهده می‌کنیم. ایستادگی مسلمانان منطقه در برابر آمریکا و آیادی آن در منطقه- به ویژه جریان‌های تکفیری- درسی است که آنان از امام عظیم‌الشأن ما و نهضت پرفروغ او گرفته‌اند؛ به امید پیروزی اسلام و مسلمین بر مستبکران عالم و تحقق وعده « ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم»

در بخش پایانی این اطلاعیه عنوان شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قیام پانزدهم خردادماه و سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)، عموم ملت شریف ایران را به شرکت در مراسم 14 خردادماه در مرقد نورانی امام خمینی(ره) و استماع بیانات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» دعوت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha