جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی نژاد

حوزه/ حضور نمایندگان مراجع می تواند ارتباط عمیق بین عتبات مقدسه و بیوت مراجع را به دنبال داشته باشد و این مساله جزو حلقه های مفقوده در سالهای گذشته بود که امسال به آن توجه شد و بسیار پربرکت بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد رئیس حوزه تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله که مسئولیت گروه اعزامی از این آستان در یازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت را  بر عهده داشت در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» گفت: چند سالی است که جشنواره بهار شهادت در کربلای معلا برگزار می شود اما امسال از نظر کمی و کیفی رشد کرده بود.

همه امام حسین(ع) را از خودشان می دانند

وی با اشاره به حضور مهمانهای متعدد از کشورهای مختلف با عقاید و مذاهب گوناگون در این جشنواره گفت: با وجود این اختلاف و تنوع، محور گردآوری این جمع باشکوه، عشق و علاقه و معرفت به امام حسین علیه السلام بود زیرا امام حسین محبوب همه قلبهاست و همه امام حسین علیه السلام را از خودشان می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد حضور نمایندگانی از بیوت مراجع قم در این دوره از جشنواره را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: حضور نمایندگان مراجع می تواند ارتباط عمیق بین عتبات مقدسه و بیوت مراجع را به دنبال داشته باشد و این مساله جزو حلقه های مفقوده در سالهای گذشته بود که امسال به آن توجه شد و بسیار پربرکت بود.

تاثیر جشنواره بهار شهادت بر بهبود تعاملات فرهنگی و بین المللی

وی با بیان اینکه نهادها و ارگان های مختلف در ایران و کشورهای دیگر، ظرفیت ها و سرمایه های مختلفی دارند که می توان از این ظرفیت در کارهای مشترک فرهنگی بهره برد گفت: حضور این نهادها می تواند به انعقاد تفاهم نامه های مشترک با طرف های عراقی منجر شود و بی تردید در اعتلای فرهنگی برای دو کشور موثر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: حضور علما و شخصیت های فکری و فرهنگی در این جشنواره تاثیر خوبی بر افکار جهانی شرکت کنندگان خواهد داشت و این ارتباطات می تواند بعضی از تندروی ها و کج فهمی ها را اصلاح کند.

این کشیش لهستانی گفت: طبیعی است که عقاید انسان ها با هم فرق دارد اما اختلاف دیدگاه ها نباید منجر به نفرت پراکنی نسبت به یکدیگر بشود از همین رو برگزاری جشنواره بهار شهادت و برگزاری جلسات با حضور مسلمان و مسیحی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha