جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصباح

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که ربا حقیقت اعلام جنگ با خدا است گفت: برای جلوگیری ازاین مشکل قانون خدا را دور زده و پیشنهاد کلاه شرعی را ارائه دادند که معمولاً این کلاه شرعی در قوم یهود مرسوم بوده است.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، آیت الله مصباح یزدی عصر امروز در دیدار جمعی از پاسدارن انقلاب اسلامی سپاه اصفهان شرکت کننده در سالگرد امام راحل(ره) که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که حضرت صالح  مبعوث شدند تا قوم خود را هدایت کنند، برای حقانیت خود شتری را از دل کوه بیرون آورد، تا آنها از  این نعمت بهره مند شوند، ولی  آن مردم قدر این نعمت را ندانسته، کشتند وگرفتار عذاب الهی گردیدند، اگرچه یک نفر این کار را انجام داد، ولی خدا همه آنها را عذاب  کرد. 

ایشان  گفت: اگرکسی امام خمینی(ره) را دوست دارد به خاطر عظمت امام حسین(ع) است و بعضی ها برداشت‌های نادرستی از این سخن کرده اند که چرا شما مقام امام خمینی(ره) و ثواب زیارت  و زنده نگه داشتن  نام او را با ثواب امام حسین(ع) مقایسه می‌کنید؛ ولی آنچه مسلم است، این است که حرکت امام خمینی(ره) حرکت بسیار سازنده و ارزشی بوده است.

آیت الله مصباح یزدی افزود: حفظ آمادگی در چنین شرائطی لازم و ضروری بوده و این توفیقی است که  خدا به شما عنایت کردت تا زنده کننده مکتب امام راحل باشید، باید شکر گذار این نعمت بود.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان ساخت: حرکت امام خمینی(ره) یک حرکت ارزشی بزرگ برای نجات اسلام و جامعه بشریت از ظلم و فساد و اربده کشی ظالمان و مستکبران بود. این هم فرصتی برای بصیرت افزایی است و این هم اگر با اخلاص همراه باشد، ارزش آن دو چندان خواهد بود.

آیت الله مصباح یزدی گفت: هدف مبعوث شدن انبیاء هدایت بود، اگرچه یک گروه کارشان ترور شخصیت و تمسخر هادیان الهی بود و هدف آنها که غالباً زور گویان و ظالمان  هم بودند، مشخص بود و آن هم از بین بردن نور حقیقت بود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: گروه قلیلی هم در این بین، طرفدار حق و حقیقت بودند، این گروه معمولاً با شنیدن بخش‌های از حقانیت دین، ایمان می‌آوردند و گروه‌های مؤمنی بودند که تسلیم محض دین بوده اند.

وی گفت: متأسفانه در بین این انسان‌ها، افرادی اگرچه مسلمانان بودند، ولی تابع رسم و رسوم عرف و قبیله بودند؛ و این دسته بندی از صدر اسلام تا الان وجود داشته و حرکات آنها با اسلام و مبانی ارزشی و دینی متفاوت بود و در رفتار و آداب و سنت های الهی زیاد پای بند نبودند اگر چه در جهاد هم شرکت می کردند.

عضو خبرگان رهبری اظهارداشت: همین ادبیات را که به آن می گویند «دین از دنیا جدا است»، ادبیات مردم امروز جامعه هم هست، یعنی هر چه را خود می پسندند در مسائل اقتصادی و ازدواج به اجرا در می آورند. دقیقا هر چه را خود قبول داشتند به اجرا در می آوردند. 

آیت الله مصباح یزدی بیان داشت: ما معتقدیم اسلام دین کامل و همگانی و جهانی است و به دنبال سعادت بشر است. این اسلام انسان را در سعادت و عدم آن، آزاد گذاشته، قوانینی داده اگر خواستید به اجرا در بیاورید تا سعادت مند شوید.

وی افزود: امر و نهی کردن اسلام در قوانین تنها برای سعادت بشر بوده و در این امور، هادیانی را به‌عنوان مربی  جانشینانی را برای ادامه رسالت و هدایت برای بشر قرار داده تا از آنها اطاعت و پیروی کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: یکی از دستورات دین موضوع ربا است. اسلام می فرماید از ربا دوری کنید اگر کسی به این حرکت خود ادامه دهد او در حقیقت اعلام جنگ با خدا کرده و اگر مسلمانی بخواهد این کار را بکند  این با کجای مسلمانی هماهنگ است. برای جلوگیری ازاین مشکل قانون خدا را دور زدند و پیشنهاد کلاه شرعی را ارائه دادند که معمولا این کلاه شرعی در قوم یهود مرسوم  بوده است.

آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: امروز بعضی ها می گویند اگر بخواهیم ربا را از اقتصاد حذف کنیم، مشکلات ما زیادتر می شود، برای اینکه گرفتار ربا نشوند، طرحی به نام کلاه شرعی یعنی کارمزد را ارائه دادند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت:خدا هم قوم یهود را عذاب کردچون خواستند با خدا مخالفت کنند. این باید درس عبرت  برای همگان باشد که با دین خدا نجنگند.

ایشان افزود: تفکری است که می گویند  وام‌های آنچنانی بهره‌های آنچنانی و حتی بعضی آمدند گفتند که چرا با غرب مذاکره نکنیم و شعار مرگ بر غرب سر دهیم، این گروه ها قائل‌اند که امروز با زمان امام خمینی(ره) فرق کرده و به این دسته روشن فکر می گویند.

انتهای پیام//

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha