سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علم الهدی - مدرسه علمیه قاسم بن الحسن تهران

حوزه/ منتظران حقیقی امام زمان(عج) افرادی هستند که بستر لازم را برای ظهور حضرت فراهم می کنند. علت نیاز جامعه برای حضور و حکومت امام(ع) این است که با آمدن ایشان، عدالت و مهرورزی در نظام هستی به منصه ظهور خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علم الهدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در تهران، با بیان اینکه ایام ولادت امام زمان(عج) فرصتی برای آماده سازی جامعه نسبت به ابعاد حکومتی حضرت می باشد، گفت: آیا ما حاضر خواهیم بود اجرای عدالت را در جامعه پذیرا باشیم، ولو اینکه مقتضای عدالت به ضرر ما باشد؟ اگر این طور طالب عدالت شدیم که عدالت را به خاطر خود عدالت بخواهیم، ما بستر عدالت را در جامعه فراهم کرده ایم.

وی ادامه داد: منتظران حقیقی امام زمان(عج) افرادی هستند که بستر لازم را برای ظهور حضرت فراهم می کنند. علت نیاز جامعه برای حضور و حکومت امام(ع) این است که با آمدن ایشان عدالت و مهرورزی در نظام هستی به منصه ظهور خواهد رسید.

استاد حوزه علمیه تهران با انتقاد از حکومت های مستبدی که در قالب دموکراسی هرگونه ظلم و جنایتی را مرتکب می شوند، افزود: در جامعه کنونی، اکثریت مردم به نوع حکومت دموکراسی قانع شده اند و می پندارند که این نوع از حکومت عین عدالت می باشد. اما حقیقت این است که دموکراسی تبدیل به عامل و اهرمی برای سیاست بازان ظالمِ دنیاپرست، در دنیای کنونی شده تا بتوانند نیات شوم خود را بر ملت ها تحمیل کنند.

مدیر موسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) تهران ادامه داد: این که در روایات آمده که امام زمان(عج) بعد از آن که ظلم دنیا را فرا گرفت، ظهور می کنند، مقدمه ای هم لازم دارد و آن اینکه مردم بفهمند، حقیقتاً دارد به آنان ظلم می شود و باید در پی برچیدن این ظلم جهانی بپا خیزند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با اشاره به وظایف روحانیون جهت بستر سازی برای ظهور امام زمان(عج)، گفت: گاهی اوقات برخی رفتارهای ما حالت یأس و ناامیدی را در اذهان مخاطبان، نسبت به وجود مقدس امام(ع) ایجاد کرده است و این ضعف ها حتما باید اصلاح و ریشه کن شود. اما اینکه حوزه های علمیه فقه اهل بیت(ع) را ترویج می کنند و مردم را با وظایف دینی شان آشنا کرده و آنان را جهت شناخت و معرفت پیدا کردن نسبت به وجود مقدس امام زمان(عج) دعوت می کنند، در واقع به وظیفه و رسالت تبلیغی خود عمل نموده، بسترهای لازم را برای ظهور حضرت فراهم می کنند.

مدیر موسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) تهران در پایان تصریح کرد: علت این که هنوز در جامعه نسبت به امام زمان(عج) غفلت و ناآگاهی وجود دارد، این است که ما در رسالت تبلیغی مان قصور و کم کاری کرده و به همین جهت باید از محضر مقدس امام(ع) عذرخواهی کرده و در پیشگاه خداوند متعال استغفار کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha