جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قادری - اصفهان

یک پژوهشگردینی، با اشاره به اینکه بنابر روایات ذکر شده از اهل بیت (ع)، هر کس امام زمان خویش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده، گفت: یکی از مهم ترین وظایف هر شیعه، شناخت امام زمان (ع) است.

حجت الاسلام قادری، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، ابراز داشت: یکی از مهم ترین مسائلی که در جامعه امروزی باید به آن پرداخته شود بحث وظایفی هست که منتظران ظهور امام زمان (ع) و همه دوستان و شیعیان امام باید آن را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: وظایف هر شیعه در دوران غیبت شامل دو بخش وظایف فردی و وظایف اجتماعی و عمومی است.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: یکی از مهم ترین وظایفی که هر شیعه نسبت به امام زمان (ع) برعهده دارد، شناخت امام از لحاظ فردی و صفات و ویژگی های ایشان است.

شناخت امام زمان (ع)؛ راه مقابله با مدعیان دروغین مهدویت

این استاد حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اگر شیعیان، امام زمان (ع) را هم از لحاظ فردی و هم از لحاظ صفات و ویژگی ها بشناسند، مدعیان دروغین مهدویت، مجالی برای ادعاهای خود پیدا نمی کنند.

وی گفت: بنابر روایات ذکر شده از اهل بیت (ع)، هر کس امام زمان خویش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است.

حجت الاسلام قادری با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین ویژگی ها و وظایف شیعه، انتظار ظهور است، بیان داشت: منتظران امام عصر(عج) بایستی در عمل زمینه ساز ظهور حضرت باشند.

وی به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) با توجه به تقارن زمانی ایام شعبانیه با سالگرد ارتحال ایشان اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) می فرماید، انتظار فرج امام زمان(عج)، انتظار برترین قدرت جهان است، که با توجه به اتفاقات و روی داد های این زمانه  و نقشه های دشمنان برای براندازی حکومت های  اسلامی، ابن جمله می تواند واژه ای کلدی برای نجات مسلمانان از مشکلات و گرفتاری ها باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha