پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مکارم

حوزه/ این مرجع تقلید با بیان اینکه ما نمی توانیم با قول های مراکز جهانی کفایت کنیم، گفتند: اگر می خواستیم به مراکز جهانی اعتماد داشته باشیم وضع مان طور دیگری بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با حسین کاوازویچ رئیس العلمای بوسنی وهرزگوین که در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) برگزار شد، با ابراز خوشبختی از دیدار با ایشان، اظهار داشتند: توضیحات بسیار خوب و جامعی از اوضاع مسلمانان بوسنی ارائه دادید؛ اطلاعاتی در این زمینه داشتیم اما شما اطلاعات کامل تری گفتید.

ایشان تصریح کردند: مسلمانان در دنیای امروز یک قدرت بزرگی را تشکیل می دهند و  می توانند در مسائل جهانی و بین المللی تاثیرگذار باشند و به همین دلیل دشمن از قدرت اسلام ترسیده و سعی در تضعیف این قدرت را دارد.

معظم له، بهترین راه دشمنان برای تضعیف قدرت اسلام را به جان هم انداختن مسلمین عنوان کردند و گفتند: امروز جنگ های داخلی در همه نقاط بین مسلمانان آشکار شده است.

*دشمن در حاشیه امن ایستاده است

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمن در حاشیه امن ایستاده است و مسلمین در آتش جنگ می سوزند، ابراز داشتند: دشمن مخصوصا از وجود تکفیری ها در این راستا بهره برداری می کند.

*دشمنان در حال کمک به تکفیری ها هستند

این مرجع تقلید افزودند: دشمنان برخلاف آنچه ادعا می کنند که می خواهند تکفیری ها را از بین بروند در حال کمک به آن ها می باشند.   

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: دشمنان اگر به تکفیری ها کمک نکنند در مدت کوتاهی داعش و امثال ذلک از بین می روند.

*دشمنان تخم بدبینی بین مذاهب اسلام می پاشند

ایشان، پاشیدن تخم بدبینی در بین مسلمین را در راستای سیاست به جان هم انداختن مسلمانان عنوان کردند و گفتند: دستگاه های تبلیغاتی آن ها دروغ زیاد می گویند؛ مطالبی درباره شیعیان به سنی ها و مطالبی درباره اهل نستن به شیعیان می گویند که 99 درصد آن دروغ است.

معظم له تاکید کردند: هدف دشمنان ایجاد بدبینی و به دنبال آن به راه انداختن جنگ داخلی و ویران کردن کشورهای اسلامی است.

*لزوم اتحاد علمای اسلام

این مفسر برجسته قرآن کریم افزودند: علمای اسلام نسبت به این مسئله وظیفه سنگینی دارند و باید دست اتحاد به یکدیگر دهند و تبلیغات سوء دشمنان را از میان خود دور کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم دیدار و ارتباط بین علمای اسلام تاکید کردند و گفتند: علما باید مرتب با یکدیگر دیدار و گفتگو داشته باشند چرا که دور نشستن سبب بدبینی و نزدیک نشستن موجب خوش بینی می شود.

ایشان به برگزاری کنگره عظیم خطر جریان های تکفیری در قم اشاره داشتند و تصریح کردند: علمای بزرگ اسلام را از 80 کشور در این کنگره دعوت کردیم و در کنار یکدیگر با نهایت ادب و دوستی نشستیم و اعتقادات مذاهب مختلف به هیچ وجه در آنجا مطرح نبود.

*جنبه های مشترک بیش از اختلافات است

معظم له با تاکید بر اینکه جنبه های مشترک ما بیش از جنبه های اختلافی است، افزودند: ما در این کنگره بر مشترکات تاکید کردیم و بسیار آبرومندانه این کنگره برگزار شد.

این مرجع تقلید با اشاره به نامه نگاری ایشان با احمد طیب رئیس دانشگاه الازهر مصر، اظهار داشتند: آن ها یک هفته بعد از ما چنین کنگره ای تشکیل دادند و وی بیانات خوبی نیز داشت؛ بنده در این نامه نوشتم بیایید دست به دست یکدیگر دهیم تا بتوانیم جلوی تکفیری ها را بگیریم.

*ریشه عقاید تکفیری ها را باید خشک کرد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: تکفیری ها فقط با جنگ از بین نمی روند و باید ریشه عقاید انحرافی آن ها را قطع کرد.

*کنگره دائمی ضدجریان تکفیر فعال است

ایشان با اشاره به تشکیل و فعالیت دبیرخانه دائمی کنگره ضدتکفیر، اظهار داشتند: ما می خواهیم برنامه های خود را در این راستا ادامه بدهیم.

*سیاستمداران راه خود را می روند

معظم له با بیان اینکه امروز باید مسلمین دست اتحاد به یکدیگر بدهند، گفتند: این امر توسط علمای اسلام ممکن است؛ سیاستمداران نمی توانند چنین کاری انجام دهند چرا که آن ها راه خودشان را می روند ما نیز باید راه خودمان را برویم.

*دشمنان از افزایش مسلمین ترسیده اند

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه دنیا تشنه پذیرش اسلام است، ابراز داشتند: سال به سال تعداد مسلمانان بیشتر می شود؛ یکی از سیاستمداران آمریکا گفته بود منتظر روزی باشید که مردم آمریکا سحرگاه با صدای اذان بیدار شوند؛ آن ها وقتی این طور شهادت می دهند معلوم است اسلام رو به جلو می باشد؛ اگر این اختلافات کنار گذاشته شود دین آینده دنیا، اسلام است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه به طور دائم در راستای اتحاد مسلمین گام بر می داریم، اظهار داشتند: جامعه المصطفی خود در این راسا گام های بسیاری بر می دارد؛ مذاهب مختلف از حدود 100 کشور دنیا در این نهاد تحصیل می کنند.

*مسلمانان ایران حامی  مسلمانان بوسنی هستند

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مسلمانان بوسنی، گفتند: از زمانی که جنگ در آنجا شروع شد ما با نام مسلمانان بوسنی آشناتر شدیم و دائما اخبار آن ها را پیگیری می کردیم و از پیروزی های آن ها خوشحال و از مشکلات آن ها ناراحت می شدیم.

معظم له با بیان اینکه پیروزی مسلمین بوسنی برای ما مهم بود، ابراز داشتند: من امیدوارم برادران ما در بوسنی بدانند تنها نیستند؛ مسلمین و به خصوص مسلمانان ایران پشتیبان آن ها هستند؛ ان شالله با توکل بر خدا دشمن کاری نمی تواند با آن ها بکند.

این مرجع تقلید با اشاره به وعده خداوند در قرآن کریم مبنی بر اینکه مومنان را پیروز می کند، اظهار داشتند: ما با وعده های الهی دلگرم هستیم؛ بنابراین سلام مخصوص ما را به همه برادران و خواهران در بوسنی برسانید و بگویید مشکلات شما، مشکل ما است؛ پیروزی شما پیروزی ما است و شما را از خود جدا نمی دانیم.

*مسلمانان بوسنی از افراط گراها برحذر باشند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه مسئله مهم این است که از افراط گراها برحذر باشند، ابراز داشتند: مردم بوسنی آن ها را نصیحت و ارشاد کنند تا از تندروی ها دست کشیده و وحدت مسلمین را در آنجا به خصوص که در دوطرف دشمنان وجود دارند حفظ کنند.

*به قول مراکز جهانی نمی توان اعتماد کرد

ایشان با بیان اینکه ما نمی توانیم با قول های مراکز جهانی کفایت کنیم، اظهار داشتند: مردم خودمان، باید خودمان را حفظ کنند؛ ما در ایران اگر می خواستیم به مراکز جهانی اعتماد داشته باشیم وضع مان طور دیگری بود اما تکیه بر ظرفیت عظیم مردم و وحدت علما سبب شد در مقابل طوفان های عجیبی که متوجه ما است، ایستادگی کنیم.

*دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی سم پاشی می کنند

معظم له با اشاره به تبلیغات سوء و دروغ پردازی رسانه های بیگانه علیه نظام جمهوری اسلامی، ابراز داشتند: برخلاف سم پاشی هایی که دشمنان می کنند در مجلس شورای اسلامی نمایندگان سنی، شیعه، زرتشتی، کلیمی و مسیحی حضور دارند و در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داریم؛ ما وقتی نسبت به غیرمسلمین این چنین هستیم، نسبت به مسلمین مشخص است که تکریم و احترام بیشتری داریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان کردند: از صمیم دل برای پیروزی شما دعا می کنیم.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha