پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با ابراز تأسف از طرح مطالبی نادرست درباره امام زمان(عج) از سوی برخی شاعران و مداحان گفت: روحانیت باید مراقب تفکر دینی جامعه باشد و نگذارد عده ای اندک با تبیین مباحثی اشتباه در عرصه مهدویت انحرافاتی را به وجود آورند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، عصر امروز در جمع ائمه جماعات استان قم ضمن گرامیداشت سالروز میلاد پر خیر و برکت  امام زمان(عج) گفت: عشق به مهدویت و ولایت، در فطرت همه انسان ها قرار داده شده است.

وی با اشاره به حضور گسترده مشتاقان و علاقه مندان به ولایت و امامت در مسجد جمکران گفت: محبت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف انسان ها را به سمت سعادت و دوری از پلیدی ها هدایت می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که باید مراقب این علاقه عمومی به مهدویت باشیم، گفت: اگر این محبت و علاقه به انحراف رود، نه تنها نمی تواند افراد را به سعادت، بلکه آنها را از مسیر درست دور هم می کند.

وی به نقش روحانیت در جلوگیری از انحرافات مهدوی گفت: روحانیت در جایگاه های مختلف از جمله در مساجد به عنوان امام جماعت، در هدایت فکری و فرهنگی مردم در مسیر مهدوی نقش بسزایی دارند و مردم نیز اعتماد خاصی به روحانیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با ابراز تأسف از طرح مطالبی نادرست درباره امام زمان(عج) از سوی برخی شاعران و مداحان گفت: روحانیت باید مراقب تفکر دینی جامعه باشد و نگذارد عده ای اندک با تبیین مباحثی اشتباه در عرصه مهدویت انحرافاتی را به وجود آورند.

امام جمعه قم افزود: رؤیت روی مبارک امام زمان(عج) آرزوی هر انسان مؤمنی است، ولی آنچه از این مسئله مهم تر است، جلب رضایت این امام همام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: خیلی  مهم است که به ویژه در این ایام نگذاریم برخی در کسوت شعر و... به گونه ای درباره ایشان سخن بگویند که گویی خود حضرت برای ظهور تمایلی ندارند؛ بهترین دعا در زمان غیبت، الهم عجل لولیک الفرج است.

وی در ادامه به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) بیان داشتند که من و علی پدران امت هستیم؛ ما باید بدانیم که این جایگاه، اختصاص به امیرالمؤمنین(ع) ندارد، بلکه ائمه اطهار نیز در ادامه ولایت علی علیه السلام دارای این جایگاه هستند؛ امروز امام زمان(عج) دارای این نقش در جامعه هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که ما شیعیان دارای صاحب هستیم، گفت: ما در سخن گفتن با این امام همام، باید با توجه به این عنوان حضرت ولی عصر(عج) صحبت کنیم تا بتوانیم نظر لطف ایشان را شامل حال خود کنیم.

وی در پایان ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره)، این عبد صالح خدا، در زندگی خود داعی الی الله بود و عمل صالح انجام داد و با خلوص نیت، رهبری انقلاب اسلامی را بر عهده داشت.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha