پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طیب حسینی

حوزه/ رئیس بخش حوزوی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از حضورغرفه 6نفر از مراجع معظم تقلید در این نمایشگاه خبر داد.

حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  با اشاره به برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و حضور مرکز مدیریت حوزه های علمیه در این نمایشگاه  اظهارداشت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه حسب درخواست هر ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طراحی، راه اندازی و مدیریت بخش حوزوی نمایشگاه قرآن همکاری می کند که در گام نخست اعلان فراخوان از مراکز حوزوی آغاز می شود.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه افزود: پس از فراخوان و استقبال خوب مراکز و موسسات حوزوی عملاً با ارزیابی که انجام می شود ارزنده ترین آثار فاخر این مراکز در « بخش خانه کتاب باغ موزه دفاع مقدس» به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی گفت: در این دوره از نمایشگاه قرآن، به همت و تلاش شورای روابط عمومی های مراکز حوزوی، شاهد حضور کیفی و تنوع بیش از پیش آثار این مراکز خواهیم بود، بطوریکه پیش بینی حضور قریب 80 غرفه حوزوی فعال شود.

حجت الاسلام طیب حسینی افزود: این نمایشگاه فرصت مغتنم و افتخاری برای نظام است و طبیعتاً در این ره آورد بزرگ قرآنی که دارای امتیازات فراوانی است، حوزه های علمیه به خوبی طی سالهای اخیر بهره برده اند.

وی به تنوع بیشتر غرفه های مراکز حوزوی در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: سعی شده نسبت به کمیّت آثار و فعالیت های مراکز حوزوی دقت بیشتری شود، بطوری که امسال بیش از 40 درصد شرکت کنندگان بخش حوزوی برای اولین بار در نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه « تبلیغ»، «آموزش» و « پژوهش» اضلاع و رویکرد اصلی بخش حوزوی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن می باشد، اظهارداشت: محصولات در این بخش در سه محور و کاملاً کیفی و موضوع بندی شده ارائه خواهند شد.

وی ادامه داد: برگزاری 35 برنامه متنوع علمی، فرهنگی، هنری و مذهبی، رونمایی از 9 اثر قرآنی در عرصه ملی و بین المللی، تجلیل و تکریم از پایان نامه هایی که با موضوع قرآن نگاشته شده اند، برپایی اردوهایی به منظور بازدید از نمایشگاه ویژه اساتید سطوح عالی و خانواده ایشان از عناوین فعالیت ها و برنامه های این دوره بخش حوزوی نمایشگاه قرآن می باشد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه بیان داشت: برگزاری نشست های علمی، جلسات پاسخگویی به شبهات با بکارگیری 35 کارشناس و متخصص مسائل مختلف که از نیمه دوم ماه مبارک به 74 نفر افزایش خواهند یافت، تجلیل از خادمان قرآن و عترت، معرفی حوزه های کهن و فرزانگان، برگزاری مسابقات مذهبی رادیویی و تلویزیونی، برای هموطنان در اقصی نقاط کشور از برنامه های این ایام می باشد.

رئیس بخش حوزوی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به اعتماد دفاتر مراجع معظم تقلید به منظور حضور در نمایشگاه قرآن گفت: این حرکت برای نخستین بار در طول دوره برگزاری نمایشگاه قرآن سال گذشته رخ داده است که با حسن اعتماد دفاتر مراجع معظم تقلید امسال شاهد حضور دفاتر 6نفر از مراجع معظم در بخش حوزوی نمایشگاه خواهیم بود.

حجت الاسلام طیب حسینی تصریح کرد: پخش سخنان و منّویات مراجع معظم تقلید به صورت زنده از طریق ویدئو کنفرانس یکی دیگر از افتخارات بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن می باشد که ان شاءالله امسال انجام خواهد پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شهرداری تهران از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه در محوطه عباس آباد شامل باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار می شود.

انتهای پیام   17/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha