سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله علما

حوزه/ در تاریخ هزار و چند ساله اسلام مشهود است که روحانیون به هیچ نهاد و یا ارگان دولتی و حکومتی تکیه نداشته و تنها با اتکا به نیروی ایمان، اعتماد، توکل و حمایت خداوندمتعال توفیق خدمتگزاری به اسلام و مسلمین را داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز در مراسم معارفه مدیر جدید مرکز خدمات حوزه کرمانشاه درجمع طلاب و روحانیون اهل شیعه و تسنن این استان اظهارداشت: روح خدمتگزاری در بین علما از گذشته وجود داشته و این امر سابقه ای دیرین و درخشان برای این قشر فرهیخته است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه افزود : در عصر بعد ازانقلاب هم  به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و اندیشه های والای مقام معظم رهبری، نهاد خدمت رسانی به طلاب و روحانیون سامان گرفت که خوشبختانه خدمات بسیار خوبی هم داشته است.

آیت الله علما تصریح کرد : در تاریخ هزار و چند ساله اسلام مشهود است که روحانیون به هیچ نهاد و یا ارگان دولتی و حکومتی تکیه نداشته و تنها با اتکا به نیروی ایمان، اعتماد، توکل و حمایت خداوندمتعال توفیق خدمتگزاری به اسلام و مسلمین را داشته است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه خدمت رسانی کار طلاب است تاکید کرد : این روحیه در بین علما و روحانیون وجود داشته، جزء اصول اسلامی است و همه ما نسبت به آن مسئول هستیم .

وی در پایان خدمت به طلاب و روحانیت را امری بزرگ دانست و یادآور شد : امام (ره) با همه عظمتش خود را خادم اسلام و مردم می دانست، بنابراین همه ما باید با عزت و افتخار در خدمت مردم باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha