چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله آل هاشم

حوزه/ برخی در صدد تضعیف جایگاه ولایت فقیه هستند، آن ها در واقع دشمن دین، اسلام ناب و شریعت نبوی هستند، نه ولایت فقیه.

آیت الله آل هاشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با بیان این که مسئله ولایت فقیه مسئله جدیدی نیست، گفت: ولایت فقیه از همان صدر اسلام تا کنون مسئله ای بوده که مورد تاکید و سفارش ویژه حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) قرار گرفته و مُهر تایید عقل و شرع بر آن زده شده است.

وی افزود: مسئله ولایت فقیه، فقط مربوط به دوران غیبت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) نمی شود و در همان زمان معصومین(ع) نیز نمایندگانی از امامان معصوم(ع) در شهر های مختلف وجود داشتند و انجام وظیفه می کردند.

*ادعایی غلط

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: برخی در صدد القاء این مطلب هستند که ولایت فقیه را حضرت امام خمینی(ره) به وجود آوردند و در اسلام چنین چیزی وجود ندارد، در صورتی که اگر نگاهی حتی اجمالی به تاریخ اسلام بیاندازیم پی به غلط بودن این ادعا خواهیم برد.

وی با بیان این مطلب که هدف اصلى ولایت فقیه، اقامه و احیاء دین در جامعه است، گفت: ولایت فقیه کشور را از بلاها و فتن دور می سازد و کشور را از انحرافات و کج روی ها مصون نگه می دارد و اگر نباشد معلوم نیست سرنوشت کشور چگونه رقم خواهد خورد.

*دشمنی با دین خدا و شریعت

آیت الله آل هاشم تصریح کرد: برخی در صدد تضعیف جایگاه ولایت فقیه هستند و باید واضح بگویم که آن ها در واقع دشمن دین و اسلام ناب هستند، نه ولایت فقیه، چرا که ولایت فقیه می خواهد همه قوانین اسلامی در جامعه احیاء و جاری شود و کسی که با ولایت فقیه دشمنی بورزد، در واقع به مصاف نبرد با دین خدا و شریعت نبوی رفته است.

وی اذعان کرد: دشمنی با ولایت فقیه عاقبت به شری را به دنبال دارد و علاوه از اینکه در همین دنیای فانی ذلیل و رسوا خواهد شد، در قیامت نیز مورد خشم و غضب ویژه الهی قرار خواهد گرفت.

*به فکر مشکلات مردم باشید

استاد حوزه تبریز افزود: امروزه برخی ها به جای اینکه به فکر مردم و معیشت آنان، حل مشکلات بیکاری، اقتصادی و... جامعه باشند، صرفا شعار می دهند و افکار عمومی را گمراه می کنند، اما درد کشور شعار دادن نیست، بلکه عمل به فرامین ولی فقیه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و ... است.

وی تصریح کرد: عده ای تمام مشکلات جامعه را به مذاکرات گره می زنند و بعد از اینکه محاسباتشان غلط از آب درآمد و دیدند که نمی شود به شیطان بزرگ اعتماد کرد، ولایت فقیه را عامل مشکلات جامعه معرفی خواهند کرد.

*اگر ولایت فقیه ضربه ای ببیند، اسلام ضربه خورده است

آیت الله آل هاشم در خاتمه تاکید کرد: علماء و روحانیون باید در جامعه روشنگری کرده و بصیرت افزایی نمایند و مردم را با حقیقت ولایت فقیه آشنا نمایند و این یک ضرورت است، چرا که اگر ولایت فقیه ضربه ای ببیند، اسلام ضربه خورده است.

امام جمعه موقت تبریز در پایان تاکید کرد: هرکسی که بخواهد به ولایت فقیه ضربه ای بزند، باید توجه داشته باشد که به اسلام ضربه می زند و قلب تپنده اسلام را مورد هدف قرار داده است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha