پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت اسلامی والمسلمین علی اسلامی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: جوانانی که امام (ره) را درک نکرده‌اند باید حالات امام و نوارهای ایشان را گوش دهند و کتاب‌های ایشان را مطالعه کنند و از روشی که در زندگی ایشان بوده الگو گیری کنند که یکی از آنها ساده زیستی است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به بیانات رهبری در 14 خرداد امسال گفت: تحریف شخصیت بزرگان امری است که بارها در طول تاریخ بوده است و خواهد بود و گروه‌ها و باندهای مختلف سعی می‌کنند شخصیتی را که مورد قبول جامعه است را طوری وانمود کنند که در واقع آنها تائید شوند.

وی با بیان اینکه این گروه‌ها برای اینکه سخن خود را بر کرسی بنشانند مجبورند که از شخصیت این افراد مایه بگیرند افزود: به این علت که مرام، هدف و مقصد این گروه‌ها در راستای دیگری است و قطعاً آن شخصیت‌ها اینها را بر نمی تابد و تائید نمی‌کند آن شخصیت را تحریف می‌کنند و از بیانات آنها کلمات و سخنانی را خارج می‌کنند تا خود را جا بیندازند و جملاتی را که به نفع خودشان نیست را حذف می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری گفت: در طول تاریخ نیز بارها شاهد بودیم که گروه‌های زیادی درصدد برآمده‌اند که با تحریف شخصیت امام علی(ع) در مسائلی که دور از آنها بوده استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بیان کردند که اصول شناخته شده‌ای از امام(ره) در کتاب‌ها، نوشته‌ها و در بایگانی ملت باقی مانده است و عده‌ای سعی دارند این اصول را تحریف و کمرنگ کرده و یا جور دیگری جلوه دهند.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی گفت: برای مثال یکی از شاخصه‌های امام(ره) ظلم ستیزی است و همه می‌دانند که امام بر اساس مبانی دینی و قرآنی با ظلم دشمنی داشته‌اند و یار و یاور مظلوم بوده‌اند و مبانی دینی او را طوری ساخته بود که بر رئیس‌جمهور آمریکا فریاد می‌زد و خشم خود را نشان می‌داد و اگر عده‌ای بر اساس منافع شخصی خود این اصول شخصیتی امام(ره) را جور دیگری نشان دهند که امام در برابر ظلم حدت و شدتی نداشته‌اند دست به تحریف امام زده‌اند.

وی مطرح کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته امام خمینی(ره) ساده زیستی و دوری از اعیانی گری بود.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: رهبری در بیانات خود خواستند مطرح کنند که این اصول امام (ره) شناخته شده است و جزء سیره امام است و نباید شخصیت ایشان را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: امام (ره) یار و یاور مستضعفان و ضد ظلم بود و ساده زیستی و زی طلبگی را رعایت می‌کردند و این شخصیت باید به همین وضعیت معرفی شود تا مانند جدش مورد الگوی گیری و بهره‌گیری معنوی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی گفت: جوانانی که امام (ره) را درک نکرده‌اند باید حالات امام و نوارهای ایشان را گوش دهند و کتاب‌های ایشان را مطالعه کنند و از روشی که در زندگی ایشان بوده است استفاده کنند که یکی از آنها ساده زیستی است.

وی بیان کرد: امام (ره) در تمام زندگی و رفتارشان با ولخرجی مبارزه می‌کردند و متأسفانه می‌بینیم که برخی مسئولین به ولخرجی و تجملات افتاده‌اند و قطعاً این رفتارها مورد رضایت خدا، رسول خدا(ص)، شهدا و امام(ره) نیست.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امام(ره) به خود اجازه نمی‌دادند اینگونه ولخرجی‌ها صورت گیرد گفت: جوان‌ها باید با مطالعه سیره زندگی امام او را به عنوان الگوی خود قرار دهند و امیدوارم که جوان‌ها از این الگوهای تاریخی بهره بگیرند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha