جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 351490
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ مجاز نیستیم آنچه موجب دشمنی میان شیعه و اهل سنت انجام دهیم، زیرا با این کار آب به آسیاب دشمن می ریزیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، روز گذشته در  دیدار جمعی از مداحان با بیان این که قرآن «ذکر» است، اظهار داشت: بر اساس آنچه در قرآن کریم آمده، خداوند تعالی قرآن کریم را به ذکر تعبیر کرده است و علاوه بر این خداوند، یاد رسول اکرم(ص) و یاد اهل بیت(ع) را نیز عین ذکر توصیف کرده است.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) بخشی از شخصیت رسول اکرم(ص) است، اظهار داشت: چون هویت رسول الله(ص) ذکر است یاد اهل بیت(ع) هم عین ذکر است. 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه مداحان یادآوران ذکر خدا هستند، اظهار داشت: یکی از افتخارات مداحان که در میان اهل دین به ذاکران شناخته می شوند، این است که ذاکر ذکر خدا هستند.

 استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مداحان با ذکر اهل بیت(ع) ما را به یاد خدا می اندازند، اظهار داشت: ذکر اهل بیت(ع) ذکر خداست زیرا دلها را به یاد خدا می اندازد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در مجمع جهانی تقریب به دنبال این نیستیم که شیعه سنی شود و یا سنی شیعه شود، اظهار داشت: ما تأکید داریم که اولا نقاط مشترک میان شیعه و اهل سنت بسیار بیشتر از نقاط اختلاف است و ثانیا ما می خواهیم رفتار ائمه اطهار(ع) را نسبت به اهل سنت انجام دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: ما در مجمع جهانی تقریب به دنبال این هستیم که جامعه اسلامی زیر پرچم اسلام، رسوالله(ص) و اهل بیت(ع) قرار گیرد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه اهل سنت محب اهل بیت(ع) هستند، اظهار داشت: حساب داعش و تکفیری ها از اهل سنت جداست و عامه اهل سنت محب اهل بیت(ع) هستند.

براساس اعلام مجمع تقریب، وی تأکید کرد: مجاز نیستیم آنچه موجب دشمنی میان شیعه و اهل سنت می گردد انجام دهیم زیرا با این کار آب به آسیاب دشمن می ریزیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha