جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله قرهی قم

حوزه/ فرزند آیت الله قرهی از اساتید پیشکسوت حوزه با بیان این که ایشان به جهت بیماری و کهولت سن نیازمند دعای همه مومنین و بزرگان حوزه است به شمه ای از فعالیت های علمی و اخلاقی این روحانی پارسا پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن قرهی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که پدرم در حال حاضر در بستر بیماری است، اظهار داشت: ایشان به جهت کهولت سن که بین 94 و 95 سال دارند به شدت نیازمند دعای خیر همه مومنین هستند.

وی که خود از اساتید سطوح عالی حوزه می باشد، به فرازهایی از زندگانی آیت الله عبدالعلی قرهی اشاره کرد و افزود: دوران کودکی و جوانی ایشان در روستا سپری شد تا این که بعد از مدتی به عالم طلبگی علاقه مند شدند و با وجود آن که سنشان در آن مقطع به طلبگی نمی خورده، تصمیم می گیرند وارد حوزه علمیه شده و در کسوت سربازی حضرت حجت(عج) قرار گیرند.

وی گفت: به همین خاطر روستا را رها کرده و به طلبگی مشغول می شوند و در حوزه علمیه اصفهان با وجود شرایط سخت زندگی در حجره، به شدت مشغول تحصیل علوم آل محمد(ص) می گردند.

فرزند آیت الله عبدالعلی قرهی با اشاره به سخت کوشی والدخود  در تحصیل علم بیان داشت: ایشان پس از مدت کوتاهی به دلیل توفیقات الهی و تلاش و ممارست خود، رشد علمی خوبی پیدا می کند به گونه ای که حاج آقای میرلوحی، یکی از همدوره ای ها و هم مباحثه ای های ایشان که هنوز هم در قید حیات هستند و خود از جمله شاگردان ممتاز مرحوم محقق داماد بوده به ما می گفت؛ که ما اول فکر نمی کردیم پدر شما در حوزه شاخص شود، اما بعد از مدتی دیدیم که در درس بزرگان حوزه اشکال می کند و حضور فعالی در مباحث و دروس حوزه دارد و اتفاقاً ایشان یکی از عوامل موفقیت ما و بسیاری از هم دوره ای هایمان در مسیر علم و تقوا و اخلاق بود.

حجت الاسلام و المسلمین قرهی ادامه داد: ایشان واقعاً به دور از مسایل مادی و زندگی آن چنانی ، به درس و بحث طلبگی و خدمت به مکتب اهل بیت(ع) همت گماشت و در مدت کوتاهی به درجات عالی رسید. بارها به ما می گفت؛ که من همه زندگی ام را برای این کار صرف کردم و به هیچ وجه هم پشیمان نیستم.

وی ابراز داشت: آیت الله قرهی بعد از مدتی که در قم بودند و در درس امام(ره) شرکت می کردند، مورد توجه خاص ایشان قرار گرفته و حتی در مقطعی بر بخشی از درس امام(ره) حاشیه می نویسند

فرزند آیت الله قرهی یادآور شد: سال 42 که فرا رسید ایشان در ماجرای نهضت در خدمت امام خمینی (ره) و اهداف و آرمان های بلند ایشان قرار داشتند و حتی اولین شهریه ای هم که امام دادند به دست ایشان بود و آیت الله محفوظی و بعضی دیگر از آقایان نیز در دادن شهریه مشارکت داشتند.

این استاد حوزه گفت: پدرم مدتی در نجف در خدمت امام راحل بودند و بعد از پیروزی انقلاب مسئولیت خاصی در دست نگرفتند، اما در بیت امام (ره)در یخچال قاضی قم، وکیل امام بودند.

وی افزود: پس از ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ، ایشان وکیل تام الاختیار مرحوم آیت الله العظمی اراکی بودند و پس از ارتحال ایشان نیز وکیل مرحوم آیت الله العظمی بهجت بودند که بعد از آیت الله بهجت دیگر مسئولیتی قبول نکردند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha