پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پژوهش

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیراز، نیاز سنجی پژوهشی را امری ضروری خواند و گفت: باید با شناخت نیازها به انجام پژوهش پرداخت تا شاهد نتایج مطلوب آن در جامعه باشیم.

خانم منازاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در شیراز با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه، گفت: بايد در راستای گسترش فعاليت‌هاي پژوهشي در حوزه تلاش بيشتري داشته باشيم.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیراز ، نیاز سنجی پژوهشی را امری ضروری خواند و افزود: باید با شناخت نیازها به انجام پژوهش پرداخت تا شاهد نتایج مطلوب آن در جامعه باشیم.

وی، با تاکید بر ضرورت تربیت طلاب پژوهشگر، به اقدامات پژوهشی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیراز اشاره کرد و گفت: طلاب این مدرسه، با شرکت در جشنواره های پژوهشی "علامه حلی"، "بانوی کرامت" و "مسابقه رشد" به ارائه مقالات خود پرداخته اند. همچنین با تشکیل هسته پژوهش و تألیف یک کتاب توسط طلاب پایه چهارم در قالب یک گروه پنج نفره با همکاری استاد راهنما، گام مهمی در اجرای برنامه های پژوهشی برداشته شده است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اضافه کرد: تشکیل کانون پژوهش،  برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی تحت عنوان "منبع شناسی"، برگزاری جلسات نقد فیلم توسط استاد غفارنیا، ثبت نام طلاب در چهار کتابخانه شیراز، برگزاری جلسات دفاعیه با موضوعات آثارشوم اصرار برگناه در دنیا، برکات وجودی امام عصر( عج)، حقوق والدین بر فرزندان، جایگاه معرفت نسبت به امام عصر (عج) و ... از دیگر فعالیت های پژوهشی این مدرسه به شمار می آید.

منا زاده خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم هفته پژوهش و دعوت از استاد خوشنویس و چند نفر از اساتید برجسته دانشگاهی و برگزاری کارگاه آموزش پژوهشگری برای طلاب پایه­ی اول از دیگر اقدامات برای ارتقاء سطح پژوهشی طلاب خواهر این مدرسه بوده است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شیراز در پایان ، تجلیل از طلاب پژوهشگر را از دیگر برنامه این مدرسه در راستای توسعه فرهنگ پژوهش در بیت طلاب اعلام کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha