پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: دسته‌ای از افراد نسبت به امام زمان (علیه السلام) پرنیاز هستند، این افراد کسانی هستند که خطر شیطان را همواره و در همه حال درک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری سه شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه نیاز به امام زمان(علیه السلام) از جمله مسائلی است که از ضروریات زندگی ما است، اظهار کرد: کسی که خود را بی نیاز از خدا، پیامبر و امام زمان بداند حتماً طغیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مردم در ارتباط با نیاز به امام زمان سه دسته هستند، بیان کرد: کسانی که باور کنند این عالم یک لایه غیبی دارد خودشان را نیازمند هدایت قرآن و عترت می دانند و باید توجه داشته باشیم که در عصرغیبت، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) منتظران خود را امتحان می کند.

محقق حوزه علمیه با تاکید بر اینکه دسته نخست کسانی هستند که خود را بی نیاز از امام زمان می‌دانند، گفت: جامعه‌ای که چنین افرادی در آن باشند و همراه با امام زمان نباشد به سمت دروغ، ریا و تباهی خواهد رفت.

حجت الاسلام  والمسلمین ماندگاری دسته دوم را افراد کم نیازبه امام زمان عنوان کرد و افزود: این دسته از افراد فقط در مواقعی که گره‌ و مشکلی به کارشان بیافتد یاد امام زمان(علیه السلام) می‌افتند و تا زمانی که مشکلی ندارند لحظه‌ای به یاد خدا و امام زمانش نیستند.

وی ادامه داد: دسته سوم افراد پرنیاز به امام زمان(علیه السلام) هستند. این افراد کسانی هستند که خطر شیطان را همواره و در همه حال درک می‌کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه کسانی که نسبت به امام زمان(علیه السلام) پرنیاز هستند همواره دعا می‌کنند که حتی لحظه‌ای به حال خود نمانند، بیان کرد: این افراد همواره در حال توسل هستند و در طول هفته به خدا و اهل بیت(علیهم السلام) توسل می‌جویند.

حجت الاسلام والمسلمین  ماندگاری گفت: بیشترین لحظه‌ای که شیطان به سراغ انسان می‌آید هنگام نماز است، و در این لحظه انسان باید با توسل به خدا و اهل بیت(علیهم السلام) بینی شیطان را به زمین بمالد و همواره دست خود را در دست آنان ببیند.

انتهای پیام    313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha