جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسنعلی خزائلی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: نباید اصل عمیق بودن دروس حوزه مورد خدشه قرار گیرد، بلکه باید فعلاً بر همین متون متمرکز شده و طلاب هم به درستی و عمیقاً درس بخوانند.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی خزائلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و دیگر بزرگان ، بارها بر عمقی بودن دروس حوزه تاکید کرده اند، ابراز داشت: نباید عمیق بودن دروس حوزه کم شود و طوری نباشد که طلاب به سمت و سویی بروند که دنبال خلاصه نویسی و آنها کسب نمره و مدرک باشند.

وی همچنین افزود: البته باید توجه داشت که اگر برخی متن ها به لحاظ حجم مناسب نیست، مورد بررسی قرار گیرند و روی آن کار شود تا اصلاح گردد؛ اما نباید اصل عمیق بودن دروس حوزه مورد خدشه قرار گیرد، بلکه باید فعلاً بر همین متون متمرکز شده و طلاب هم به درستی و عمیقاً درس بخوانند.

این استاد حوزه گفت: متاسفانه برخی از طلاب چندان به صورت عمیق درس نمی خوانند و روی به جزوه آورده اند که این جزوه خوانی می تواند یک آفت برای فرآیند نظام آموزشی حوزه باشد.

وی در ادامه بیان داشت: از سویی تعطیلی حوزه باید کمتر شود و قسمت هایی از متون درسی که چندان نیاز به خواندن نیست ، خلاصه تر شده و کتاب ها فشرده تر و در عین حال پربارتر شوند.

حجت الاسلام و المسلمین خزائلی افزود: برخی از کتب درسی دارای حجم بالایی هستند و چه بسا برخی جاها که اتفاقاً مهم تر است سطحی خوانده می شود و این به بحث آموزشی طلاب ضربه می زند، ما باید در هر صورت به اصل عمیق بودن دروس حوزه توجه جدی داشته باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha