پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با بیان این که افتخار این دانشگاه است که 500 طلبه در آن تحصیل می کنند، از برگزاری همایش «امام خمینی پیام‌آور وحدت» در آبانماه سال جاری در قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب امروز در نشست خبری با موضوع همایش «عملی امام خمینی پیام آور وحدت» که در دانشگاه ادیان و مذاهب قم  برگزار شد، به شرایط این روزهای جهان اسلام  اشاره کرد و بیان داشت: با وجود گروه های تروریستی تکفیری داعش و القاعده  شرایط امروز بسیار خطرناک،  پیچیده و نگران کننده برای جهان اسلام و مسلمانان  شده است و  این گروه های تکفیری هدفی جز تخریب، از بین بردن و ضربه زدن زدن به اسلام ناب و انقلاب ندارند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش «امام خمینی پیام‌آور وحدت»  افزود: هدف از برگزاری این همایش ایجاد وحدت بین همه ملت ها و انسجام بخشی بین مسلمانان و ادیان و مذاهب و منادیان آزادی است که در چنگال تروریست های داعش و تکفیری گرفتار آمده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که  دانشگاه  ادیان در عرصه تقریب و مذاهب و وحدت بین مذاهب اسلامی  فعالیت های خوبی را انجام داده است اظهار داشت: در این دانشگاه در دو مقطع فوق لیسانس و دکتری دانشجو در رشته های ادیان و مذاهب پذیرفته می شوند و در این عرصه نیز تاکنون 1500 نفر در مقطع فوق لیسانس 600نفر در مقطع دکتری  فارغ التحصیل شده و از افتخارات این دانشگاه، تحصیل  500 نفر از طلاب در رشته های این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: این دانشگاه درصدد است با تربیت دانشجو به وحدت مسلمانان و ادیان و مذاهب کمک کند و در این زمینه نیز تمام سعی مسئولین دانشگاه این است که با دعوت از اندیشمندان سایر مذاهب  گام های مثبتی برای وحدت و تقریب بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: همایش «امام خمینی پیام‌آور وحدت»  در آبانماه سال جاری با حضور یکی از مراجع تقلید رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور مهمانان داخلی  و خارجی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: محورهای این همایش  شامل:  موضوعاتی  همچون راهکارهای وحدت در اندیشه امام خمینی،  موانع و چالش های وحدت،  رویکرد وحدت در اندیشه امام خمینی،  جایگاه و ضرورت وحدت،  می باشد  و علاقه مندان می توانند مقالات خود را در این زمینه ها به دبیر خانه همایش ارسال نمایند.

در ادامه این نشست خبری  حجت الاسلام حاضری معاون موسسه تنظیم و نشر آثارامام خمینی(ره) اظهار داشت: هدف این همایش ایجاد وحدت بین همه مسلمانان و سایر ادیان و مذاهب می باشد و امام خمینی نیز یکی از  اندیشمندانی بوده که نظراتی درباره وحدت مسلمانان ارائه کرده اند.

وی افزود: امام خمینی(ره) در طول سال های عمر خود توانستند در عرصه های علمی و سخنرانی قدم های مثبتی برای ایجاد وحدت بین مسلمانان و ادیان بردارند و این همایش نیز نقطه عطفی برای وحدت همه ملت ها از دیدگاه امام خمینی می باشد.

حجت الاسلام حاضری خاطرنشان  کرد: همایش «امام خمینی پیام‌آور وحدت» با هدف فراهم نمودن زمینه آشنایی بیشتر با سیره­ نظری و عملی بنیانگذار جمهوری اسلامی، آبان ماه سال جاری با حضور اندیشمندان و پژوهشگران حوزه­ اندیشه­ امام خمینی (ره) به همت دانشگاه ادیان و مذاهب و با همکاری مؤسـسه تنظیم و نشـر آثار امام خمینی(ره) در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان می‌توانند تا تاریخ 25 مهرماه سال جاری مقالات خود را پیرامون موضوعات مرتبط با اندیشه‌های تقریبی امام خمینی (ره) در عرصه‌های سیاسی، فقهی، کلامی و اجتماعی به دبیرخانه کمیته علمی این همایش به نشانی قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، دفتر تقریب مذاهب اسلامی و یا پست الکترونیک info@urd.ac.ir ارسال نمایند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha