سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 351662
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
خبر گزاری حوزه

حوزه / آیت الله اراکی در کنگره ادیان در قزاقستان گفت: ابرقدرت‌ها در عملیات نظامی علیه عراق مداخله کرده و شیعه و سنی را دشمن یکدیگر اعلام کردند و در حالی که، جنگ در عراق درگیری بین شیعه و سنی نبوده و این درگیری‌ها می باشد بوده و مذهبی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پنجمین کنگره رهبران ادیان جهانی و سنتی با حضور شخصیت های دینی و مذهبی از کشورهای مختلف جهان در قزاقستان برگزار شد.

آیت الله اراکی دبیرکل مجمع التقریب در این کنگره با بیان اینکه ابرقدرت‌ها در پشت‌پرده گروه‌های تکفیری و افراطی نظیر القاعده و داعش قرار دارند، اظهار داشت: ما این مسئله را پس از پایان جنگ در افغانستان و حتی عراق مشاهده کردیم.

وی افزود: ابرقدرت‌ها در عملیات نظامی علیه عراق مداخله کرده و شیعه و سنی را دشمن یکدیگر اعلام کردند و در حالی که، جنگ در عراق درگیری بین شیعه و سنی نبوده و این درگیری‌ها سیاسی بوده و مذهبی نیست.

دبیرکل مجمع التقریب افزود: ابرقدرت تلاش دارند تا گروه‌های سنی و شیعه را در مقابل یکدیگر قرار دهند، برای نمونه، در مصر ابرقدرت ها تلاش برای دامن زدن به خصومت‌ بین گروه‌های ملی، سیاسی و دینی و بین شیعه و سنی دارند.

آیت الله اراکی تأکید کرد: این مشکلات توسط ابرقدرت‌ها ایجاد شده، پس بنابراین، آنها باید خود در حل این مشکل مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه مشکل واقعی سیاست است نه دین، اظهار داشت: ضروری است اقدامات لازم برای جلوگیری از حمایت ها از گروههای تروریستی و تکفیری انجام گیرد.

دبیر کل مجمع ابراز امیدواری کرد این نشست بتواند با تصمیم گیری های مؤثر به مقابله با تکفیر کمک کند.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره می تواند برای پایان دادن به درگیری ها در جهان مؤثر باشد، تأکید کرد: این کنگره می تواند به جهانیان نشان دهد که راه حل اسلامی بسیار مؤثر است و می تواند در منطقه ثبات برقرار کند.

لازم به ذکر است، در این سفر "منوچهر متکی" معاون بین المللی مجمع جهانی تقریب و "محمد شحسن آصفری" دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، آیت الله اراکی را همراهی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha