پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
12س

حوزه/مسئول تدوین گلشن ابرار استان فارس بر ضرورت حفظ یاد و خدمات عالمان دین تاکید کرد و گفت: امیدواریم گلشن ابرار استان فارس هرچه سریعتر تدوین شود و جلد نخست آن تا سال آینده انتشار یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صمصامی در «نخستین نشست دانشمندان، علما و طلاب فارس و آذربایجان» و «سومین نشست هم اندیشی پیشکسوتان، اساتید و مولفین گلشن ابرار» که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به این‌که تاکنون شرح حال 100 تن از علمای شیراز از بین نام هزار عالم جمع آوری شده، اظهار داشت: از ظرفیت طلاب و علمای استان برای گردآوری شرح حال علمای شیراز با توجه به شناخت بیشتر، بهره خواهیم برد.

وی تصریح کرد: بخشی از علمای شیراز در روستاها سکونت دارند که شناختی نسبت به آن ها وجود ندارد، به همین دلیل مبلغان و علما می‌توانند نسبت به معرفی این بزرگان برای نگارش شرح حال در گلشن ابرار استان فارس اقدام کنند.

مسئول تدوین گلشن ابرار استان فارس بر ضرورت حفظ یاد و خدمات عالمان دین تاکید کرد و گفت: متاسفانه طی مدت 4 سال، کار جمع‌آوری شرح حال عالمان شیراز به دلیل کمبود بودجه و عدم همکاری مسکوت ماند، تا این که اوایل ماه رجب با عنایت امام زمان(عج)، این کار کلید مجدد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین صمصامی با تقدیر ازحضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به حمایت از تدوین گلشن ابرار استان فارس، گفت: همه گونه مساعدتی از سوی معظم له و حجت الاسلام والمسلمین قشقایی رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(ع) صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که شورایی علمی از بزرگان فارس نسبت به گزینش و نگارش شرح حال علمای شیراز به طلاب پژوهشگر مساعدت می‌کنند، گفت: امیدواریم گلشن ابرار استان فارس هرچه سریع‌تر تدوین شود و جلد نخست آن تا سال آینده انتشار یابد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha