پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی گفت: یکی از لوازم مهم بحث تحول در حوزه ناظر به تحول در متون درسی و نیز شیوه های آموزشی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد یوسفی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به این که امروز در شرایط خاصی زندگی می کنیم به این معنا که مسایل جامعه ما با مسایل گذشته بسیار متفاوت شده است، لذا توجه به بحث در تحول برای پاسخگویی بهتر به نیازها، امری ضروری می باشد.

وی افزود: با توجه به اقتضائات زمانه، امروز نیازهای بسیار مهمی داریم که بسیاری از آن ها در گذشته مطرح نبوده و لذا برای پاسخگویی مطلوب به این نیازها و نیز رفع شبهات، حوزه های علمیه باید به سمت تحول مطلوب حرکت کنند که مدنظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید است.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین با اشاره به این که تلاش در مسیر تعمیق باورهای و ارزش های دینی از جمله رسالت های مهم حوزه های علمیه است، گفت: بی شک حوزه علمیه متحول در عین آن که اصالت ها و سنت های خود را حفظ کرده بهتر می تواند این ماموریت و رسالت خطیر به انجام برساند.

وی تاکید کرد: مسلم است که قبل از آن که دیگران با رای و دیدگاه های نفسانی خود به تفسیر دینی نیازها بپردازند، حوزه های علمیه باید مسایل و نیازها را شناسایی کرده و با تکیه بر قرآن و منابع اصیل دین به آن ها پاسخ دهد و این امر بی گمان نیازمند تحول است.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم افزود: از این منظر، تحول در روش های درسی، تحول درمتون و همچنین بازآفرینی متونی که بتواند به پاسخگویی نیازهای جامعه معاصر بپردازد، لازم و بایسته می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha