جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر حفظ وحدت داخلی گفتند: در شرایط کنونی که غربی‌ها همانند کودکان هر روز دنبال بهانه‌های جدید هستند، نباید در داخل اختلاف به وجود آوریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ این مرجع تقلید  امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این که امنیت در جامعه حرف نخست را می‌زند اظهارداشتند: در قرآن کریم نیز به اهمیت مسئله امنیت در جامعه توجه شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با  بیان این که  در شرایط کنونی وحدت در جامعه اصلی مهم و کلیدی به شمار می‌رود گفتند: نباید برخی از دولتی‌ها به گونه‌ای سخن بگویند که در تضاد با برنامه‌های ناجا باشد.

ایشان با  اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کردند: در شرایط کنونی که غربی‌ها، همانند کودکان هر روز دنبال بهانه‌های جدید هستند؛ نباید در داخل اختلاف به وجود آوریم.

این مرجع تقلید با اشاره به  این که نیروی انتظامی به دلیل اینکه مسئولیت حفظ امنیت در جامعه را بر عهده‌ دارد و کاری اساسی و مهم را دنبال می‌کند گفتند: فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... در سایه امنیت صورت می‌گیرد و وظیفه این نیرو در حفظ امنیت بسیار سنگین است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که ناجا کارنامه خوبی دارد و با موفقیت و قدرت باید نسبت به اجرای برنامه‌های خود اهتمام داشته باشد افزودند: حفظ امنیت فیزیکی و اخلاقی از جمله وظایف نیروی انتظامی است و این نیرو در همه مسائل نقش دارد.

ایشان با بیان این که باید نیروهای انتظامی در برخوردهای خود ادبیات شایسته‌ای  همراه با قاطعیت داشته باشد؛ به برگزاری دوره‌های بصیرت در نیروی انتظامی اشاره کردند و خاطرنشان کردند: برگزاری این دوره‌ها با جدیت دنبال شود و نباید تشریفاتی باشد و باید مسائل مهم در آن مورد توجه قرار گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به  مسئله ورود زنان به ورزشگاه ‌ها  گفتند: اگر زنان وارد ورزشگاه نشوند چه اتفاقی می‌افتد، باید از مسائل غیرضروری در جامعه پرهیز شود.

ایشان اقدام نیروی انتظامی در جامعه را ذخیره‌ای برای آخرت دانستند و  افزودند: نیروی انتظامی وظیفه حفظ امنیت ظاهری و حفظ امنیت اخلاقی را بر عهده‌ دارد باید این مسئله را قبول کرد؛ وظیفه نیروی انتظامی فقط به جلوگیری از سرعت غیرمجاز و توقف روی خط عابر پیاده محدود نمی‌شود، نیروی انتظامی وظایف بسیار مهمی دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به حکم مقام معظم رهبری در خصوص انتصاب سردار اشتری به عنوان  فرمانده جدید نیروی انتظامی اشاره کردند و گفتند: در این حکم همه مسائلی که باید انجام شود مد نظر قرار گرفته است و باید برای اجرای آن برنامه داشته باشید و تشکیل کارگروه نیز در این زمینه ارزشمند خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha