جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ابوالحسن مهدوی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جاذبه های ظاهری و پشتوانه های علمی معنوی زمینه ساز حضور جوانان و نوجوانان در مسجد است.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، در گفتگو با خبرنگار«حوزه»، دراصفهان، با اشاره به اینکه باید زمینه حضور نوجوانان وجوانان در مساجد فراهم شود، اظهارکرد: جاذبه های ظاهری همانند جذابیت های ظاهری در مسجد و ارائه خدمات و امکانات متناسب با نیازهای جوانان از زمینه های جذب این قشر به مساجد است.

وی افزود: پشتوانه های علمی معنوی از دیگر جاذبه های مساجد برای جذب جوانان و نوجوانان است که باید در مساجد ایجاد شود  تا اینکه جوانان با حضور در مسجد از این ظرفیت ها بهره ببرد.

امام جمعه موقت اصفهان، ادامه داد: آموزش اعتقادات، اخلاق و تهذیب نفس و عمل صالح از جنبه های علمی معنوی است که  باید پس از مدتی از حضور جوان در مسجد این جنبه های علمی معنوی برای او عرضه شود.

وی افزود: تقویت اعتقادات در بین جوان و نوجوان مسجدی باعث تقویت ایمان به خداوند و قیامت و آخرت شده و تقویت روحیه دینی، تقویت اخلاق معاشرت و مواردی از این قبیل را در پی دارد.

آیت الله مهدوی  با یادآوری این مطلب که  تقویت  جنبه های ظاهری و معنوی سبب حضور بیش از بیش نسل جوان در مساجد می شود، گفت: امروز دشمن برای نیل به اهداف خود قشر جوان را مدنظر قرار داده است که باید با ارائه برنامه هی فرهنگی از جوانان در مقابل این توطئه ها ، حفاظت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha