پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
1

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان گیلان، گفت: امروز نباید اجازه دهیم دشمن از اختلاف‌ها سوء استفاده کند، لذا مردم سعی کنند با مسئولان همسو باشند و از اختلافات جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، در گردهمایی علما، روحانیون و طلاب استان گیلان که در مصلی رشت برگزار شد، با تسلیت درگذشت آیت‌الله محمدعلی امینیان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان معنویت در جامعه به اوج می‌رسد.

وی ماه رمضان را ماه برکت، رحمت و مغفرت دانست و افزود: نفس‌های مومن در این ماه تسبیح و دعاهایش مستجاب است؛ عظمت این شب به خاطر نزول قرآن، برتر از هزار ماه است و انسان با عمل کردن به این برنامه الهی از عالم حیوانی به عالم انسانی می‌آید و از ملک بالاتر می‌رود، لذا ماه رمضانی که در آن قرآن تلاوت نشود و تفسیر قرآنی وجود نداشته باشد، برکت ندارد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه علما و روحانیون باید عطر و بوی قرآن را در مساجد، دانشگاه‌ها، مراکز تعلیم و تربیت، سخنرانی‌ها و... ترویج کنند، گفت: جامعه باید رنگ و بوی قرآن پیدا کند و این رسالت بر عهده روحانیت است.

امام جمعه رشت، گسترش جامعه قرآنی را رسالت علما دانست و خاطرنشان کرد: 1400 سال از صدر اسلام گذشته و مسلمانان همچنان در دفاع از حریم دین ایستادگی می‌کنند.

وی نقش مجتهدان دینی و روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی را اثرگذار خواند و بیان کرد: مجتهدان استان گیلان چه قبل و چه بعد از انقلاب مایه افتخار هستند و آیت‌الله امینیان(ره) یکی از آنهاست؛ احداث حوزه‌های علمیه برای گسترش تعالیم اسلامی و تربیت علمای دینی می‌باشد و حوزه بزرگ امیرالمؤمنین علی(ع) در راستای همین هدف ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به شعار همدلی و همزبانی بین دولت و ملت، تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی امروز در برابر استکبار جهانی ایستاده است و مذاکره‌کنندگاه هسته‌ای ما فرماندهان جنگ در منطقه سیاسی هستند لذا نباید با تشکیل جلساتی به تضعیف سربازان نظام بپردازیم و این با فرمایشات مقام معظم رهبری سازگار نیست.

آیت‌الله قربانی در پایان با تاکید بر همدلی و همزبانی در کشور، اظهارداشت: امروز  نباید اجازه دهیم دشمن از اختلاف‌ها سوء استفاده کند، لذا مردم سعی کنند با مسئولان همسو باشند و از اختلافات جلوگیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha