جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لاله افتخاری

حوزه/ دنیای امروز از الگوهای افراطی و تفریطی خسته شده و سبک زندگی اسلامی همان الگوی گمشده ی دنیای ماست.

دکتر لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، با بیان این که سبک زندگی صحیح، متعالی و سعادت بخش همان سبک زندگی فاطمی است، گفت: درفرهنگ و سبک زندگی فاطمی حقوق همه افراد رعایت و تأمین شده و با جریانات انحرافی و التقاطی که به فرهنگ اصیل انسانیت هجمه می آورند، مقابله می شود.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه همواره مهد ترویج و توسعه این فرهنگ ناب و ارائه راه های شایسته زندگی سعادت مند بوده و هستند، اظهارداشت: انتظار می رود حوزه های مترقی شیعی به ویژه حوزه های خواهران در راستای ارائه الگوی صحیح سبک زندگی اسلامی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز می باشد، تلاش کرده و الگویی شایسته و متناسب با سیره و منش و فرمایشات حضرت زهرا سلام الله علیها و قرآن کریم تهیه و ارائه نمایند وآن را چراغ راه دیگران قرار دهند.

نماینده مردم تهران درمجلس با بیان این که اهتمام به سبک زندگی اسلامی، راه حل برون رفت از مشکلات زندگی درعصر حاضر است، گفت: دشمن شناسی و راه های شناخت ویژگی های دشمن، بیان مصادیق و ارائه راهکارهای مقابله با هجمه های دشمنان هم در کلام و تقریر و هم در رفتار امام خمینی(ره) نمود داشت و ایشان نشان دادند کدام خط درست است و چگونه براساس آن باید حرکت کرد.

وی افزود: دنیای امروز از الگوهای افراطی و تفریطی خسته شده و به دنبال الگویی می گردد که در آن، همه نیازها دیده شده و پاسخ هایی متناسب با فطرت و توانمندی انسان داشته باشد، لذا به نظر می رسد الگوی فاطمی همان الگویی گمشده ی دنیای ما به خصوص دربحث خانواده و زنان باشد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در ادامه حوزه های علمیه را مهد حرکت های بزرگ در طول تاریخ خواند و خاطرنشان کرد: حوزه همیشه مهد قرآن، فقه و اصول بوده و هست و به خصوص درسال های اخیر، حرکت های بسیار خوبی در این راستا از حوزه دیده ایم که حاکی از فعالیت های اثر بخش، متعالی، ارزشمند و تأثیرگذار آن است.

سخنگوی فراکسیون زنان و خانواده مجلس در پایان با بیان این که حرکت های ارزشمند حوزه نه تنها درداخل کشور، بلکه در خارج از کشور نیز به عنوان الگویی متعالی مطرح گردد، گفت: دستاورد و میوه این درخت طیبه باید همان گمشده انسان ها بوده و پاسخگو و تأمین کننده نیاز جامعه است. این دستاورد درحقیقت بایستی پادزهری برای سمومی باشد که از سوی دشمنان در قالب های مختلف ریخته می شود و به خورد جوانان داده می شود.

34/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha