سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محمد حسون

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی، به صورت دوره ای و هرچند ماه یک بار، به استان های کشور سفر می کنند، که این بار نیز استان اردبیل را انتخاب کرده و عازم این دیار شدند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی، چندی پیش در راس هیئتی حوزوی، برای بازدید از مدارس علمیه، دیدار با علما، مردم و مسئولین اردبیل، به این استان سفر کردند. به همین دلیل خبرنگار «حوزه» برای آگاهی از اهداف، جزئیات و دستاوردهای این سفر، گفت و گویی با حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد الحسون، رئیس مرکز پژوهش های اعتقادی و یکی از اعضای هیئت انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسون، با اشاره به سفر 4 روزه نماینده آیت الله العظمی سیستانی به استان اردبیل، اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی، به صورت دوره ای و هرچند ماه یک بار، به استان های کشور سفر می کنند، که این بار نیز استان اردبیل را انتخاب کرده و عازم این دیار شدند.

*دیدار با مردم و مسئولان

وی با بیان اینکه استان اردبیل برای نخستین بار میزبان هیئتی از دفتر آیت الله العظمی سیستانی بود، بیان داشت: در این سفر حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی ضمن بازدید از حوزه های علمیه، با مسئولان، مردم و اقشار مختلف این استان دیدار و نشست های چندجانبه داشتند.

*ابلاغ پیام آیت الله العظمی سیستانی سفر حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی به اردبیل

رئیس مرکز ابحاث العقائدیه، با اشاره به هدف سفر حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی به استان اردبیل، گفت: هدف اصلی این سفر 4 روزه، ابلاغ پیام آیت الله العظمی سیستانی به مردم مؤمن و ولایت مدار استان اردبیل بود که خوشبختانه دستاورد و بازتاب های خوبی را نیز به همراه داشت.

*برقراری ارتباط بین حوزه ها و علمای عراق و ایران

وی، هدف دیگر هیئت اعزامی از سوی دفتر آیت الله العظمی سیستانی به استان اردبیل را برقراری ارتباط و تبادل تجربیات بین حوزه های علمیه عراق و ایران برشمرد و ابراز داشت: در این سفر جلسات مستمری با علما، فضلا، طلاب و مردم این استان برگزار شد که عمده دستاورد این دیدارها، همراهی و هم‌کلامی مردم با حوزه های علمیه و همسو کردن ذهن و فکر آنها بود.

*بررسی نیازهای استان اردبیل

حجت الاسلام والمسلمین حسون، با اشاره به بازدید نماینده آیت الله العظمی سیستانی و هیئت همراه از مؤسسات وابسته به حوزه در استان اردبیل، خاطرنشان کرد: در این بازدیدها علاوه بر آشنا شدن با مؤسسات وابسته به حوزه و ظرفیت های آنها، از نیازمندی های مناطق مختلف نیز بررسی جامعه ای به عمل آمد و بدین صورت تصمیماتی برای رفع آن موانع اتخاذ شد.

*تبادل نظر با علما و مسئولان

وی به شرح دیدارهای نماینده آیت الله العظمی سیستانی با علما و مسئولان اردبیل پرداخت و گفت: حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی در نخستین روز از سفر چهار روزه خود، نشستی با حجت الاسلام و المسلمین عاملی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اردبیل و همچنین مجید خدابخش، استاندار این استان داشته و سپس در همایشی که با حضور چشمگیر طلاب و روحانیون اردبیلی برگزار شد، شرکت کرد، در روز دوم نیز به شهرستان خلخال، روز سوم مشکین شهر و در نهایت نیز به منطقه تالش سفر کرد.

*بازدید از مدارس علمیه

حجت الاسلام والمسلمین حسون افزود: نماینده آیت الله العظمی سیستانی، علاوه بر جلسات فشرده ای که با علما و فضلای استان و شهرستان های تابعه داشتند، در مدارس علمیه حضور یافته و از نزدیک با روند فعالیت های علمی آموزشی آنها آشنا شد.

*تاکید بر آشنا سازی مردم با کارکردهای حوزه

وی در ادامه با اشاره به سخنان نماینده آیت الله العظمی سیستانی، گفت: در این بازدیدها، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی بیان داشتند که «مدارس علمیه اردبیل در وضعیت مطلوبی قرار دارند، اما فضا برای افزایش فعالیت های تبلیغی بسیار گسترده بوده و باید این گونه فعالیت ها رشد چشمگیری سفر حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی به اردبیلداشته باشند؛ چرا که تبلیغ در این برهه، یکی از ملزومات اصلی بوده و باید مردم را ضمن واکسینه کردن در برابر هجمه های دشمنان، با دستاوردها و خدمات حوزه نیز آشنا کرد».

*انتقاد از کم کاری فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین حسون، با بیان این که نماینده آیت الله العظمی سیستانی، اهتمام زیادی بر انجام فریضه مقدس تبلیغ دارند، گفت: امروزه با توجه به این که دشمن در اقصی نقاط جهان علیه مکتب تشیع فعالیت های تخریبی بیشماری را انجام می دهد، لازم است نسبت به این مهم واکنش نشان داد، اما متأسفانه نیروهایی که قادر به انجام این کار هستند، آن گونه که باید فعالیت نمی کنند و امروزه شاهد برخی تلفات در عرصه فرهنگی هستیم.

*ضرورت استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی

رئیس مرکز ابحاث العقائدیه در پایان، استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی همچون شبکه های اجتماعی را راهی آسان و در دسترس برای تبلیغ آموزه های پاک و حقیقی تشیع دانست  و تصریح کرد: مردم سراسر جهان، خواهان و خواستار حرف ناب و برآمده از حقیقت الهی هستند، لذا استفاده از کلیه امکانات روز برای تبلیغ امری مهم و ضروری است که باید مسئولین حوزه به آن توجه خاص و ویژه داشته باشند.

*لزوم اطلاع رسانی از دستاوردهای حوزه

حجت الاسلام والمسلمین حسون افزود: امروزه اگر شاهدیم که در برخی عرصه ها، مردم آن گونه که باید حوزه های علمیه را همراهی نمی کنند، صرفا به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق از دستاورها و خدمات حوزه به جامعه بشری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha