سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امیر عبداللهیان

حوزه/ معاون عربی آفریقایی وزارت امورخارجه گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه ناامنی های وسیع در کشور ما هستند که با تدبیر و هوشیاری این مسیر تا کنون شکست خورده است، ولی هوشیار کردن مردم در این مسیر بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، امیر عبداللهیان  پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه رمضان که در مسجد اعظم قم برگزارشد گفت: در برخی از کشورها در حوزه بیداری اسلامی، مهندسی معکوس صورت گرفت تا با دستگاه سلطه و دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی و همکاری برخی کشورهای منطقه، امنیت محور مقاومت را از بین ببرند.

وی افزود: فعالان جوان بیداری اسلامی در مصر،  جرقه اصلی فعالیت خود را با نگاهی به جمهوری اسلامی ایران سامان دادند و این بحث را نیز به راحتی بیان می کردند؛ ولی فضای رسانه ای اجازه نمی داد این بحث در بین مردم دیگر مطرح شود.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: جامعه مصر یک جامعه دینی است و جوانان این کشور، مردم ایران را الگوی حرکت انقلابی خود می دانند؛ این در حالی است که فضای رسانه ای سعی بسیاری در تخریب ذهنیت مردم نسبت به ایران بوده است.

مذاکرات هسته ای یکی از نشانه های قدرت ملی جمهوری اسلامی است

وی گفت: مذاکرات هسته ای یکی از نشانه های قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران است، زیرا 6 قدرت بزرگ جهان امروز در مقابل ایران مجبور به مذاکرات طولانی مدت می شوند که این امر بیانگر یک مساله است، آن هم قدرت بالای ایران اسلامی است.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: البرادعی زمانی که رئیس  آزانس انرژی اتمی بود بیان کرد، میانگین سنی دانشمندان هسته ای ایران بین 24 تا 27 است که این مساله باعث شد که مردم و جوانان مصری نگاه دیگری به ایران و پیشرفته هایی که این کشور در سال های پس از انقلاب داشته متحول شود و آنها را به انقلاب امیدوارتر کند.

تاثیر اندیشه های امام راحل در بین نخبگان جهان اسلام

وی گفت: تاثیر اندیشه های امام راحل نقش بسیار زیادی در بین نخبگان و رهبران کشورها و جریانات اسلامی و همچنین جوانان کشورهای اسلامی داشته است.

وی افزود: حرکت بیداری اسلامی هنوز هم در مصر جریان دارد و متوقف نشده است؛ البته اشتباهات مرسی در این جریان بسیار تاثیر گذاشت، ولی مصر هنوز جریان و شریان بیداری اسلامی را از دست نداده است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: این جریانات انحرافی که پس از بیداری اسلامی انجام شد، باعث گردید، گروه های تندرو و سرکوبگر در کشورهایی مثل مصر و لیبی بر سرکار بیایند؛ ولی هنوز جریان اصیل بیداری اسلامی از بین نرفته است.

وی گفت: نظام سلطه و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه دست به مهندسی معکوس این انقلاب ها در مصر و سوریه و جریان داعش زدند که این انقلاب ها را به سوریه و لبنان کشاندند؛ این جریان در سوریه از شهر درعا شروع شد و از یک حرکت کوچک، اعلام انقلاب کردند و باعث ایجاد یک جریان بزرگ شدند که از کشورهای دیگر با تامین نیرو و تجهیزات شروع شد؛ نکته عجیب این بود که این جریان در سوریه  نه از پایتخت این کشور بلکه از یک شهر مرزی شروع شد .

هشدارهای به موقع رهبر انقلاب

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: هشدارهای به موقع رهبر انقلاب در آن زمان و اقدامات حمایتی ما از سوریه باعث شد که توطئه دشمنان محور مقاومت علیه سوریه ناکام بماند؛ دشمنان دو بار برنامه بسیار سنگینی برای سقوط دمشق طراحی و عملیاتی کردند که با برنامه ایران، کاملا خنثی شد.

وی گفت: آمریکایی ها سعی می کنند با تجربیات خود در اشغال عراق و افغانستان پروژه های جدید خود را پیش ببرند؛ آنها می خواهند ما را وارد معادلات خود در منطقه کنند، ولی ایران اسلامی به صراحت بیان کرده است به جز بحث هسته ای به هیچ عنوان در بحث های دیگر مذاکره ای با آمریکا نخواهد کرد.

عراق متحد بزرگ و استراتژیک ایران

وی افزود: امروز ایران و عراق در کنار هم قرار گرفته اند که این دو کشور از بزرگترین منابع انرژی جهان هستند؛ این دو کشور بزرگترین جریانات شیعه را در جهان اسلام دارند و  ظرفیت های عظیمی دارند که خوشبختانه علی رغم برنامه های آمریکا، توانستیم این کشور را به یک متحد بزرگ و استراتژیک مبدل کنیم که دشمنان به شدت نسبت به این امر هراسان هستند.

حزب الله می تواند معادلات منطقه را تغییر دهد

امیرعبداللهیان تصریح کرد: دشمنان، حزب الله را جریانی می دانند که می تواند معادلات منطقه را تغییر دهد و این مطلب را خانوم کلینتون هم اعتراف کرد که این جریان 1000نفری توانستند، معادلات سوریه را بر هم بزنند پس آنها سعی کردند با جریانی مقابل مثل داعش این مسیر را تغییر دهند.

وی گفت: عربستان سعودی اشتباه بزرگ استراتژیکی کرد که به عنوان ثروتمندترین کشور عربی به فقیرترین کشور عرب حمله کرد؛ به همین خاطر سعی کردند که توجیهات خاصی را برای این مساله بیان کنند و بگویند که ما در یمن با جمهوری اسلامی ایران می جنگیم.

نیروهای یمنی در خاک عربستان

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ایران، با مردم مسلمان و مظلوم در یمن همراه شدیم و از آنها حمایت کردیم؛ در هفته اول بحران به آنها توصیه به خویشتن داری کردیم، ولی تصور آنها تصور دیگری بود که به دوستان خود وعده می دادند که ظرف 10 روز کار یمن تمام شده است، ولی امروز تا چند ده کیلومتر نیروهای یمنی در داخل خاک عربستان هستند و داعش هم امروز در عربستان بمب گذاری می کند.

اهداف عربستان در حمله به یمن محقق نشد

وی گفت: هیچ یک از اهدافی که عربستان در حمله به یمن اعلام کرد محقق نشده است و نخواهد شد؛ اظهارات حکیمانه رهبر انقلاب و اظهارات صریح رییس جمهوری موضع ایران را مشخص کرد؛ عربستان می خواهد یمن را در کنترل بگیرد تا داعش و سهم خواهان دیگر در یمن سکنی بگیرند که قطعا موفق نخواهند شد.

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه ناامنی های وسیع در کشور ما هستند که با تدبیر و هوشیاری این مسیر تا کنون شکست خورده است ولی هوشیار کردن مردم در این مسیر بسیار مهم است.

مباحث سیاسی را از منبع اصلی دریافت کنید

امیرعبداللهیان تصریح کرد: طلاب باید در بحث های سیاسی مطالب را از منابع اصیل بگیرند و درگیر مسایل و مباحث مطرح شده در سایت های مختلف نشوند تا ذهن مردم نیز مخدوش نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha