جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبلیغ - جوانان

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه بقیه الله(عج) شیراز با اشاره به خطر تهاجم فرهنگی گفت: افزایش بصیرت جوانان یکی از وظایف مهم روحانیت است.

حجت الاسلام صالح ابراهیمی نیا، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در فارس گفت: دوره ای که در آن زندگی می کنیم، عصر اطلاعات نامیده شده، عصری که هر روز شبهات جدیدی پیدا می شود و روش ها و برنامه های نوین را برای در هم کردن حق و باطل آماده می کند. در چنین دوره ای دشمن تلاش می کند باورهای باطل خود را در لباس حق جلوه داده و شناخت ما را نسبت به مسائل کمتر کند.

وی با تاکید براینکه باید امروزه حق را از باطل تشخیص داد ، افزود: همگان باید در افزایش آگاهی خود تلاش کرده و نگذارید دشمنان از بی اطلاعی ما استفاده کند، دشمن به شکل دوست جلوه کند، ، امیرالمومنین(ع) درباره این موضوع مهم می فرماید اگر حق به طور واضح در مقابل مردم آشکار و ظاهر بشود، کسی نمی تواند زبان علیه حق باز کند. اگر باطل هم خودش را به طور آشکار نشان بدهد، مردم به سمت باطل نخواهند رفت.

مسئول مدرسه بقیه الله(عج) شیراز اظهار کرد: طلاب و روحانیون ما بدانند، برای شناخت دشمن و ترفندهای آنان باید با اطلاعات کافی رو در رو شد. امروزه باید دست دشمنان را با آگاهی و تفکر لازم رو کرد. دشمن شناسی بصیرت محور، خصوصا برای جوانان که از نزدیک بسیاری از توطئه ها و خصومت های دشمن را لمس نکرده اند باید توسط طلاب و اهل منبر  تبین شود

حجت الاسلام ابراهیمی نیا، اضافه کرد: کسانی که آگاه نباشند مطمئنا فریب خواهند خورد و بدون آنکه متوجه شوند، در جبهه باطل قرار گرفته اند.

وی با توجه به مسئله مهم پیشگیری از مشکلات فردی و اجتماعی پیرامون موضوعات بحث شده در پایان گفت: کلیه مشکلاتی که برای افراد جامعه ما پیش می آید ، بر اثر نداشتن آگاهی لازم و یا عدم صبر است. با نداشتن این موضوعات انسان دچار غفلت می شود و دیگر حوصله ایستادگی ندارد ولی بالعکس با داشتن این موضوعات می توان در مقابل تهاجمات دشمنان قسم خورده ایستادگی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha