جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبلیغ

حوزه/ در تبلیغ دین باید از تجربه افراد پیشکسوت بهره برد و با زبانی شیوا و اثرگذار با مردم و مخاطبین صحبت کرد تا نتیجه بخش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین ایمانی، از فضلای حوزه، ظهر امروز در گردهمایی بانوان مبلغه، در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه، ماه رمضان را بهار معنویت خواند اظهار داشت: ماه های رجب و شعبان مقدمه ای برای ورود به ضیافت الهی است.

این مبلغ بین المللی، قرآن را نجات گر انسان های هدایت پذیر دانست و افزود: خدای متعال در آیه 82 سوره اسرا می فرماید؛ « وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْ‌آنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَ‌حْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارً‌ا»؛ هدایتگر بودن قرآن بستگی به خود ما انسان ها و ایمان و عقیده راستین ما دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که با تلاوت آیات قرآنی به جبر و اختیار، تفویض، جمود و یا مانند آن مبتلا شده اند، در اثر کج فهمی آیات قرآن و برداشت غلط از کلام وحی است و عده ای هم که راه درست را انتخاب کرده و پیموده اند، از همین آیات الهام گرفته اند، بنابراین برداشت ها از قرآن مختلف است و خود قرآن نیز به این مسئله اشاره کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی به بیان شیوای مبلغ دین اسلام تاکید کرد و گفت: در تبلیغ دین باید از تجربه افراد پیشکسوت بهره برد و با زبانی شیوا و اثرگذار با مردم و مخاطبین صحبت کرد تا نتیجه بخش باشد.

وی به آیه «فَإِذَا فَرَ‌غْتَ فَانصَبْ» اشاره کرد و اظهار داشت: این آیه به معنی آن است که فرد مسلمان در تمام عمر خود باید از تلاش در راه جلب رضایت حضرت حق و انجام وظایف خویش دست برندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha