جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صالحی منش استاندار

حوزه/ استاندار قم گفت: حوزه علمیه با تربیت شخصیت‌هایی چون امام خمینی و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید لرزه بر اندام اسرائیل و استکبار جهانی انداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش صبح امروز  در جمع مدیران و خبرنگاران  هفته نامه  افق و خبرگزاری حوزه، اظهارداشت: متاسفانه نتوانسته ایم جایگاه و بعُد الهی امام راحل و خلف صالح ایشان را آن گونه که هست به جهانیان معرفی کنیم و فقط ایشان را از جهت رهبر یک حکومت دینی در ایران اسلامی معرفی کرده ایم.

رئیس شورای اداری استان قم با اشاره به سبک زندگی امام خمینی(ره) و آوازه جهانی ایشان  افزود: اگر امروز شاهد نام و وصف امام (ره) و مقام معظم رهبری در اقصی نقاط دنیا هستیم؛ صرفا عملکرد و زندگی خود ایشان معرفّ شان بوده است.

استاندار قم با مقایسه دوران رژیم ستم شاهی با انقلاب اسلامی ایران به نظام ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: ما نتوانستیم به این که نکته بپردازیم که افکار و اندیشه های امام(ره) و رهبری چه تاثیری در جریان های آگاهی بخش جهان داشته است و نظام ولایت فقیه چیست؟

ولایت فقیه با استبداد، بی تقوایی و استکبار منافات دارد

حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش با بیان اینکه ولایت فقیه اصل نظام اسلامی ایران می باشد، تاکید کرد: این اصل از نگاه دین، مذهب، آئین و قرآن مورد تاکید و پذیرش می باشد، بطوری که منافع قدرت طلبان دنیا را به شدت تهدید می کند ، چون ولایت فقیه با استبداد، بی تقوایی و استکبار منافات دارد و به شدت طرفدار محرومین و مستضعفین است.

نام امام و رهبری لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی انداخته است

رئیس شورای تامین استان قم بیان داشت: حوزه علمیه خاستگاه تربیت شخصیت‌هایی چون امام خمینی، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است که نام امام (ره) لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد و در دنیایی که بسیاری از قدرت های استکباری سر تعظیم مقابل رژیم کودک کش صهیونیست فرود می آورند، اما اسرائیل از نام امام خمینی و رهبر معظم انقلاب هراسان است.

اخبار خوبی از حوزه منتشر می شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به مدیران و خبرنگاران رسانه حوزه گفت: امروز به برکت وجود این رسانه و با هدف انتشار اخبار مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه، اخبار جهان تشیع و خاستگاه آن به خوبی در جهان منتشر می شود؛ آنچه باید مورد عنایت ویژه قرار بگیرد، صحت، سرعت و دقت در انتشار مطالب است.

دشمن شناسی وظیفه اصحاب رسانه است

حجت الاسلام والمسلمین  صالحی منش افزود: دشمن شناسی و رصد رسانه های بیگانه به منظور مقابله با دسیسه ها و توطئه رسانه های امپریالیستی وظیفه اصلی اصحاب رسانه است که باید نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

تولید علم و پژوهش در حوزه بیش از دانشگاه است.

استاندار قم ادامه داد: مجموعه رسانه ای حوزه باید، نسبت به طلاب و فضلایی که در تولید علم اهتمام دارند تلاش مضاعفی داشته باشد و این درحالی است که تولید علم و پژوهش در حوزه بیش از دانشگاه است.

استاندار قم بیان داشت: چرا باید در مجامع و محافل علمی که کارهای پژوهشی و تحقیقاتی ارزیابی می شوند، پژوهش ها و تحقیقاتی که در حوزه های علمیه صورت می پذیرد جای  نداشته باشد و این جای تاسف است.

وی تصریح کرد: عمده تولید علم در قم و توسط مراجع معظم تقلید صورت می پذیرد، علومی که انسان و جامعه را به سر منزل مقصود می رساند.

امروز چشم دنیا به حوزه شیعه است

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با بیان اینکه امروز چشم دنیا به حوزه شیعه می باشد، افزود: دنیا حوزه را می شناسد و فعالیت ها و برنامه های آن را رصد می کند و نسبت به فعالیت های آن واکنش نشان می دهد، بنابراین نباید خود را محصور به قم و ایران کنید و چشم انداز رسانه حوزه انجام فعالیت‌های جهانی باید باشد.

استاندار قم به فعالیت حوزه در عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: امروز جامعه المصطفی با دعوت از جوانان 120 کشور و تربیت آنان در حوزه علمیه قم  و حضور آنان در کشورهای خود در کسوت مبلغ و استاد دانشگاه و حتی در بالا ترین سمت های دولتی، تحولی ایجاد کرده و این از افتخارات و کارهای بزرگ حوزه علمیه قم است.

رسانه حوزه مورد اعتماد مراجع است

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با تقدیر از مجموعه مدیران و خبرنگاران رسانه حوزه گفت: این رسانه به عنوان تریبون رسمی فعالیت های مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه جایگاه ارزشمندی را در بین بزرگان نظام و انقلاب باز کرده و مورد اعتماد مراجع معظم تقلید است و این در حالی است که بهترین اخبار و گزارش ها در زمان حضور سفرهای دولت و وزیران به استان از این رسانه وزین مخابره شده است و این جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام  17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رستمی IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    سلام امیدوارم با توجه به نقش رسانه و اطلاع رسانی در دنیا، حوزه های علمیه به این امر توجه ویژه ای نمایند. باید طلابی در این خصوص تخصص پیدا نمایند و وارد عرصه مطبوعات گردند.