شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام احمدی حرم

حوزه/ مسئول واحد مشاوره و پاسخگويي حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها از حضور بيش از 300 كارشناس مسايل ديني در حوزه هاي اعتقادي مسايل شرعي و احكام و متخصصان ديني مسايل خانوادگي خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عليرضا احمدي، با بيان اينكه اين واحد همه روزه بعد از نماز صبح تا ساعت 23 آماده پاسخگويي به زائران و مجاوران بانوي كرامت است، اظهار داشت: دفاتر پاسخگويي به مسايل شرعي در صحن امام رضا عليه السلام كنار در شش، ورودي شبستان امام خميني(ره) از كفشداري 11 و 12 (هشتي غربي شبستان) به صورت ثابت با حضور روحانيون و كارشناسان مسايل شرعي به بيان مسايل و مشكلات احكامي زائران مي پردازند.

وي ادامه داد: با توجه به ضرورت بيان مسايل شرعي وي‍ژه بانوان نيز دو محل در رواق هاي بانوان در مسجد طباطبايي و رواق حضرت خديجه سلام الله علیها در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام احمدي انتهاي شبستان امام خميني و مسجد طباطبايي را محل هاي استقرار كارشناسان اعتقادي و تصحيح قرائت نماز عنوان كرد و گفت: در ورودي 8 هم مشاوره «زندگي بهشتي» كه به مسايل خانوادگي مي پردازد، مسقر هستند.

وي جلسات مشاوره ديني براي خانواده ها را از ديگر خدمات حرم كريمه اهل بيت(س) دانست و گفت: همه روز ه از ساعت 8 صبح تا نماز ظهر بانوان مي توانند پس از درخواست تلفني براي جلسات مشاوره در حرم مطهر حضور داشته باشند.

مسئول واحد مشاوره و پاسخگويي شماره تماس 37175422 را براي رزرو جلسه مشاوره عنوان كرد و اظهار داشت: محل برگزاري مشاوره ها ورودي بالكن صحن صاحب الزمان از صحن جوادالائمه جنب درب  18 (پل آهنچي) است كه عصرها نيز پاسخگوي  برادران است.

حجت الاسلام احمدي پاسخگويي به مسايل شرعي از طريق تلفن را از برنامه ثابت و پر طرفدار آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خواند و گفت: همه روزه از ساعت 8 صبح تا نماز ظهر و از ساعت 16 تا نماز مغرب و عشا همه علاقه مندان از سراسر كشور مي توانند با شماره 37175222- 025 تماس بگيرند و پاسخ مسايل شرعي خد را از كارشناس خبره اين حوزه دريافت كنند.

وي با اشاره به آمار استخراج شده از مشاوره هاي مختلف در حرم مطهر گفت: در دوماهه اول سال 94 بيش از 5500  نفر ساعت مشاوره ارائه شده است كه سهم فروردين ماه با توجه به سفر هاي نوروزي 2955  نفر ساعت و در ارديبهشت ماه 2420 نفر ساعت بوده است.

وي ادامه داد: در دوماهه ابتدايي سال 94 بيش از 280 جلسه احكام عمومي در بين نماز هاي مغرب و عشا و ظهر و عصر برگزار شده است كه علاوه بر مخاطبان چند هزار نفري در داخل حرم به واسطه پخش از شبكه هاي استاني و ملي، مخاطبان ميليوني دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha