چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علی رضایی بیرجندی

حوزه/ شهدا و روحانیون صاحبان این انقلاب هستند ولی در برخی مواقع مظلوم واقع می شوند و باید جایگاه آنان را در جامعه حفظ و نگهداری کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی امام جمعه بیرجند در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه استان با تبریک پیشاپیش ماه رمضان، ماه نور و مغفرت اظهار داشت: این ماه، ماه نزول نور یعنی کتاب قرآن است، کتابی که معجزه الهی و درمان کننده تمامی دردهای بشریت است.

وی برکات قرآن را بی شمار دانست و افزود: مومن واقعی به دنبال چشمه حقیقت است ولی کافر به دنبال سراب می گردد چرا که قرآن کریم، بشریت را از رفتن به دنبال سراب به سوی حقیقت اخروی و دنیوی سوق میدهد.

امام جمعه بیرجند، ماه رمضان را فرصت طلایی برای طهارت جسم و روح دانست و افزود: روزه گرفتن یعنی دوری جستن تمام اعضاء و جوارح انسان از خوی شیطانی و نزدیک شدن به صفات و منش الهی و خدایی.

 وی نفاق و دورویی را یکی از بدترین دردهایی جامعه دانست و خاطر نشان کرد: تزویر و ظاهرسازی یکی از مصادیق نفاق بوده و به کمک قرآن کریم این درد، درمان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی، مانوس شدن با قرآن در این ماه سراسر نور را راه سعادت دانست و تاکید کرد: باید در این ماه تا می توانیم از مفاهیم قرآن به بهترین شکل بهره مند شویم تا تضمینی برای سعادتمندی  باشد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه باید همانند شهدا، راه ولایت را پیمود، خاطر نشان کرد: شهدا و روحانیون صاحبان این انقلاب هستند ولی در برخی مواقع مظلوم واقع می شوند و باید جایگاه آنان را در جامعه حفظ و نگهداری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha